• fenomena83

Ni som har bostadsbidrag, hur mycket får ni och hur mycket tjänar ni i övrigt?

Lägger detta i känsliga rummet för jag tänkte att alla kanske inte vill skylta med sin privatekonomi.

Så precis som rubriken säger, ni som har bostadsbidrag, hur mycket får ni i månaden. Kommer det samma summa varje månad eller måste man skicka in en ny ansökan för varje månad och får olika?
    Hur mycket tjänar ni annars, jag undrar hur mkt det kommer bli liksom (har ansökt om bostadsbidrag).
    Har ni jättehöga hyror eller tjänar ni bara lite??

Jättebra om man kunde få nåra svar så jag får en liten överblick

• Svar på tråden Ni som har bostadsbidrag, hur mycket får ni och hur mycket tjänar ni i övrigt?
  • Anonym

Jag tjänade 15 000 kr. Lght 4 rok, 5500 kr i hyra per månad. Jag har två barn. Jag fick 2400 kr i bostadsbidrag. Lägenheten får inte vara för stor och skall ha rätt antal rum för rätt antal personer. I mitt fall fick jag bostadsbidrag för 100 kv (lght:en var 102)

Det här är tre år sen.

• Dezzie

Jag tjänar 16500 innan skatt. Har en lägenhet på 79 kvm o 5500 kr i hyra. Bor ensam med ett barn och får 900 i bostadsbidrag.

• Sommaren22juni1979

Jag fick 2600 i bostadbidraget .. och tjänade ca 14800 i månaden hyran på 4866 på 77,2 kvm.. två barn och ensam.. men nu har jag inte något då jag flyttat till en annan stad o gängat mig hehe.. kram på er

Julia Leo Ludvig .. mina tre hjältar
  • Anonym

vi tjänar ca 16000 i månaden efter skatt och har en 3:a på 80,5kvm som kostar 5100:-/månad. vi får 1400 i bostadsbidrag.

• Anonym

Jag har ca 13500 innan skatt och jag får ut 2000. En trea på 79kvm och ett hemmavarande barn. Hyra 5260.

• Anonym

2000 i bostadsbidrag alltså.. :)

• Isadora11

Om man går in på www.fk.se har de en tjänst där man kan skriva in inkomst, hyra osv och få en preliminär beräkning på hur mycket man skulle få.
    Jag har 3800 i hyra och får maxbeloppet 1100 kr.

• Isadora11

Det är alltså maxbeloppet om man inte har några barn...

• Anonym (hjälp?)

Har testat göra uträkning på fk:s hemsida, men kommer hela tiden fram till vi inte är berättigad ngt bidrag, men vet faktiskt inte om det blir rätt, kan ju bli fel på nätet
    Med min sambos lön, barnbidrag*2 och underhållsstöd*1 så får vi ut runt 16000 i månaden, hyran e 5200.
    Stämmer det att man inte är berättigad då?
    Lever ju väldigt knapert, speciellt de månader någon extra räkning, tex el eller tele kommer.
    Jag har tyvärr ingen inkomst, men jagar jobb för fullt.

• Birgitta2

Har du ingen inkomst alls? inte Alfa-kassa eller a-kassa?

Svar på tråden Ni som har bostadsbidrag, hur mycket får ni och hur mycket tjänar ni i övrigt?