• Skogsliv

Väldigt gul urin?

Jag fick reda på igår att jag var gravid (är idag på BIM-3) och testade även idag positivt.

Min fråga är om det är farligt att ens urin är jättegul?

Jag har rört rätt mycket på mig idag i och med gräsklippning, men också druckit dryga litern med vatten. Men ändå är urinen VÄLDIGT gul. Är detta något farlig?

Var inne på undersökning för ca 2 veckor sedan då dom inte såg någon infektion i kroppen på mig men att jag hade lite för höga värden av äggviteämnen i urinen. Detta det kan bero på?

• Svar på tråden Väldigt gul urin?
  • Thezz mamma till två

Gå till läkaren igen höga äggviteämnen kan bero på havandeskapsförgiftning har jag för mig!
    Sköt om dig!
    Kram

ღ 25/1-2006 kom min skatt Matteus! Mamma älskar dig! ღ
  • SannaStina

Nix är inget farligt utan bara visar att den är koncentrerad. Har inget med graviditeten att göra.

• AnneSophie

Låter som mycket koncentrerad urin. Självfallet kan du prata med MVC om du känner dig orolig MEn jag tror att "problemet" försvinner om du ser till att dricka mer.

• SannaStina

Havandeskapsförgiftning på BIM-3 låter mycket osannoligt!! Det har man ju enbart senare i graviditeten.

Mat kan färga urinen, men gul (uringul) är den bara om man druckit dåligt och den bivit koncentrerad (vad jag vet).
    Blir den röd, hallonsaftfärgad eller mer åt whiskey/porterfärg så kan det vara färgad av blod eller mycket bilirubin men då mår man nog dåligt på annat sätt också - typ har symtom på urinvägsinfektion eller är gulaktig i huden om hemolys pg eller levern är sjuk

• Skogsliv

Tack för svaren, speciell tack till dig SannaStina för det utförliga svaret nu sist!

Det jag oroar mig för är att det var jättegult, som lite utspädd gul whiskey ;) Men jag ska dricka bättre och kolla efter det, annars får jag ringa herr doktor imorgon!

Åter igen tack!

• SannaStina

Lycka till med drickandet

Svar på tråden Väldigt gul urin?