• Amorella

BabySeat uppblåsbar sittdyna (matstol på resan)

Någon som har en BabySeat sittdyna (finns på BabyProffsen) - bilden ovan?
    Vi har en 14 månader gammal tjej och måste skaffa något inför sommarens resor att ha både på restauranger och när vi är på besök hos folk utan barnstol. Denna sittdyna blåser man ju upp så den borde ta liten plats i bagaget - men är den bra? Sitter en ettåring verkligen på plats i den?
    Jag funderar på om man kanske trots allt ändå ska satsa på den och komplettera med en vanlig sele. Då borde hon ju både nå upp till bordet samtidigt som man selar fast henne ordentligt.

Erfarenheter?! Tips?!
  • Svar på tråden BabySeat uppblåsbar sittdyna (matstol på resan)
  • Ciccilionaa

Annars kan man ta en vanlig stol och ta sitt eget skärp och spänna runt stolen och barnet= grattis!
    C

• Amorella

Tack för svaren! Skärpet var ett smart tips! Och den där tygsnibben eller vad man ska kalla det har vi kikat på (eller något liknande). Nackdelen är ju att barnet inte når upp till bordet. Och sitter barnet snällt kvar? Jogobella, hur stort är ert barn och tycker ni att det funkar bra?

• Jogobella

Hon är snart elva månader och ja, det funkar bra. Bättre än skärp eller sarong som vi också har provat. Fördelen är att den är så liten att ha med sig. Sen försöker vi välja matställen etc som har matstol, men det är ju inte alltid det går. Det står i bruksanvisningen att man kan ha en dyna eller kudde under ifall stolsryggen är för hög, det har vi inte testat men det borde ju få upp barnet lite på höjden.
    Men den där andra är säkert också bra

• Blixten

Detta är vad jag sydde till min dotter:
    (klicka så blir bilden större)

IMG_0838.JPG

Sitter hur stadigt som helst i den. HOn är 8 månader.

Diddi ♥ Amanda
  • Amorella

Tack för svaren!
    Nu lutar det nog snarare åt en "Sack 'n Seat" (bilden ovan) som väl är lik den som Ni två, Jogobella och Blixten, har! Önskar oxå att man var händig och kunde sy en själv.
    Det är ju ändå vanligast att det finns någon slags barnstol och då kändes det onödigt bökigt att släpa med sig den där uppblåsbara historien. "Sack 'n Seat" ska ju tydligen väga 80 gram och få plats i handväskan så det känns mer lagom.
  • Jogobella

Det är en Sack'n Seat som vi har, bra val!

Svar på tråden BabySeat uppblåsbar sittdyna (matstol på resan)