Lakris!!!!!!!!!!!
är lakris verkligen fel att äta då man är gravid???
Vet inte vart jag hört de,men någonstans kom de ifrån.
vill görna ha svar då jag sitter o frssar turkisk peppar till livet är en schlager just nu.
är lakris verkligen fel att äta då man är gravid???
Vet inte vart jag hört de,men någonstans kom de ifrån.
vill görna ha svar då jag sitter o frssar turkisk peppar till livet är en schlager just nu.
Du kan äta det..Men man bör akta sig för mängder..
Tror inte det är någon fara...speciellt inte i jämförelse med att du röker... om jag ska vara ärlig alltså
min tråd handlar om lakrits just nu, tack blårosen för ditt svar.
klart man ska vara ärlig beckah82, men nu är detta ingen rök tråd utan lakrits. men tack för att du svara iallafall.
är det någon som VET om man får eller inte får äta de. nån som kanske har nån länk eller dyl om detta.
"Lakrits går bra att äta när man är gravid. Liksom alla andra bör du dock inte äta mer än 50 gram lakritskonfekt per dag. "
lakrits i förstora mängder kan ge högtblodtryck
och här är länken:
http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=3762
Har du kikat in i länken jag skickade till dig 10 ggr igår och skrev i din gästbok förresten?
Du har nämligen inte kommenterat...
Från Slv:s hemsida:
Lakrits går bra att äta när man är gravid. Liksom alla andra bör du dock inte äta mer än 50 gram lakritskonfekt per dag.
Haha, ni hann före!
Sonen sprang runt och grejjade så det tog tid att klistra in!
beckah82. jag kollade snabbt på den, men ska väl ge den ett försök idag. va rätt sne igår. gravid hormoner + mitt temprament är inte att leka med. men idag är de bättre så idag kan jag nog kolla på den utan att kalla båda dig o länken både de en och de tredje.
ber om ursäkt för mitt humör igår.
taach för att du svarade på lakrits frågan