Personbevis för pass?
Måste en 4 mån bebis ha personbevis för att få pass eller räcker det med att man går dit som vårdnadshavare och intygar? Tacksam för snabba svar då jag tänkte åka och fixa imorn...
Måste en 4 mån bebis ha personbevis för att få pass eller räcker det med att man går dit som vårdnadshavare och intygar? Tacksam för snabba svar då jag tänkte åka och fixa imorn...
Glömde fråga... Jag har ensam vårdnad om Nina men lever med pappan, behöver jag skriva på sånt intyg då ändå?
Om ni är två vårdnadshavare måste båda följa med. Personbevis behövs inte. Iallafall var det så när vi fixade pass till vår lilla tjej.
Jag tror att man måste ha personbevis och båda föräldrarna måste skriva under en speciell bilaga till passansökningen.
Ensam vårdnad räcker det med din underskrift.
Vårdnads frågor kan jag inte, men personbevis behövs inte, det finns redan på polisstationerna!!! Du går ju dit och tar bilden på barnet och då kan du fråga dina frågor med en gång ![]()
Nu blir jag nojig... Har ju ingen lust att ta mig ända dit om det sen visar sig att jag mås ha personbevis till lillan. Eftersom jag är ensam vårdnadshavare borde det väl räcka me min underskrift även om pappan lever me oss?
Ja är du ensam vårdnadshavare räcker det med din underskrift.
Men måste jag ha sån blankett att skriva under eller finns det där?
Finns det personbevis på stationen fast min llla är 4 mån bara?
1000 frågor... Tack för alla snabba svar!!
Gå in på din polismyndighets hemsida. Där står det säkert info.
När vi skaffade pass till vår bebis för några månader sedan behövdes inget personbevis men vi behövde båda vara med och legitimera oss.
Polisen kollar upp personbeviset via dator så du behöver inte ha med dig något. Däremot måste du kunna legitimera dig eftersom du som vårdnadshavare fyller i pappren åt ditt barn.
Jag har varit inne där men det står att om man bytt amn nyligen måste man ha personbevis och Nina är ju bara 4 mån så hon fick ju namn nyligen? *trött*
Tack, tack och åter tack!!! Då tar jag och går upp me tuppen imorn då och ställer mig i kö utanför Passpolisen ; )
Vi gjorde pass till våran tös på 7 månader förr veckan och man begövde INGET personbevis.
Ta med dig din legitimation, kort tar dom på plats, pris 400;- som man betalar med det samma och blankett fyller du i på plats med barnets namn och ditt etc. Glöm inte barnet
så ska det nog gå bra.
Vi fixade pass till lillan när hon var 4 mån och vi behövde inget personbevis. Jag och mannen skrev under (vi är ju båda vårdnadshavare) sedan var det klart
www.polisen.se/inter/nodeid=4055&pageversion=1.html
Mvh
Personbevis behövs ej till de små, men det kan ju vara så att ni båda måste skriva udner ett särskilt papper, som finns på nätet, alltså ni båda vårdnadshavare, ring annars med polisen och kolla. Det kostar 400 kronor för de små och gäller fem år.
Vi har beställt ett personbevis till vår lilla tjej, hon är 5månader. Bättre att ta det säkra före det osäkra ifall det visar sig att man behöver ett. Gå in på www.skatteverket.se På deras kundbettjäning så skickar dom hem det till dig.