• justmeelina

Mama Mia Söder, Sthlm

Hejsan! Ville bara kolla om det är någon som har någon erfarenhet av barnmorskorna på Mama Mia Söder, Stockholm. Det jag skulle vilja veta är om Ni har varit/är nöjda med de, är de kunniga, osv..Ska dit om några dagar på första besök, och är lite orolig om jag har valt rätt :)Tacksam för alla svar, både positiva och negativa..

• Svar på tråden Mama Mia Söder, Sthlm
  • S vali s

Jag gick på mamma mia fram till v.24 och var supernöjd med den barnmorskan jag hade, hon var supermysig och lätt att få tag på, inga som helst problem om det behövdes klämmas in en extra tid.

Läkaren däremot Var dit i v.22 pga av att jag mådde urkass, orkade knappt gå 100meter utan att bli totalt slut, hade ont, var trött och kände mig allmänt "sjuk".
    han konstaterade bara att -Tja du är ju gravid och då kan det kännas så, sjukskrev mig visserligen resten av graviditeten men gjorde inga som helst undersökningar - tog inte ens ett blodtryck
    Veckan efter blev jag inlagd på Danderyd med en sänka som var över 200, vatten i både hjärt o lungsäck och ett tag var det osäkert om jag skulle överleva
    Jag blev kvar där i 8v. innan dom till slut var tvugna att ta ut Linn 9v. för tidigt...

Så, bm och bemötandet var jag supernöjd med, den läkare jag träffade däremot - jag blir fortfarande förbannad över att han troligtvis mer eller mindre antog att jag "fejkade" bara för att bli sjukskriven

• justmeelina

oj..det var inte bra..Nu blev jag lite orolig..Skulle du kunna skicka läkarens namn? Du behöver inte skriva det i forumet, skicka gärna ett personligt meddelande.
    Jag har tydligen hört att det är ganska vanligt i Sverige att läkarna inte är så noggranna (t.ex. ta tester, undersöka om man inte mår bra, osv), att man säger bara att "graviditet är ingen sjukdom"..

• S vali s

Tyvärr så har jag inte namnet på läkaren, det här hände i juli förra sommaren.
    I efterhand är det ju lätt att säga att jag borde ha varit mer påstridig och stått på mig lite men samtidigt så förlitar man sig till deras "allt är normalt" attityd...
    Men som sagt, min bm var helt suverän och höll kontakten och brydde sig om hur jag mådde och hur det gick trots att Danderyd "tog över".

• Jempix

Jag går på MamaMia Söder. Kommer att få träffa min tredje (!) bm på nästa kontroll. Den första tjejen var gravid så hon skulle på mammaledighet, den andra var vikarie men, enligt uppgifter, ska den jag träffar nästa gång följa mig under resten av tiden (är nu i v. 22). Men jag har alltid fått ett trevligt bemötande av personalen så det har jag inget att klaga på.

• Pockadockan

jag gick på mama mia söder och var JÄTTENÖJD med min bm. tyvärr så blev hon sjukskriven så dom två sista gångerna hade jag en annan

• krabbis

går också där och tycker det är bra! jättebra bm, proffsig och trevlig.

svalis: har du kontaktat läkaren där igen och berättat hur det gick? gör det så han får en tankeställare! hans namn kan dom se i journalerna. snälla gör det för vår skull som går där nu...!

• justmeelina

Ett stort tack för alla svar! Det går nog bra, och förhoppningsvis blir även jag nöjd :) Ha en bra dag!

• S vali s

krabbis: Den bm jag hade på mamma mia skulle pratade med läkaren som jag hade varit hos så för min del känns det ok numera, då var jag rätt förbannad....

Svar på tråden Mama Mia Söder, Sthlm