inspelning!!
Hej!!
Någon som vet hur man kan gå till väga när man vill spela in samtal och när man till o med pratar öga mot öga med någon?
Har hört om nått från elgiganten men undrar om det verkligen fungerar??
Något förslag elle tips??
Hej!!
Någon som vet hur man kan gå till väga när man vill spela in samtal och när man till o med pratar öga mot öga med någon?
Har hört om nått från elgiganten men undrar om det verkligen fungerar??
Något förslag elle tips??
ja det finns säkert att köpa nån minispelare...sök på nätet..
Hört om något från Elgiganten? Det finns tex mp3 spelar med inspelningsfunktion.
Det beror på hur du ska göra, ska du göra det i smyg så räcker inte den mp3a tex..
Undrar om inte Clas Ohlson har något, eller Teknikmagasinet...
www.clasohlson.se/ext.asp
www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl&link=Produktsok&artnr=290052
www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl&link=Produktsok&artnr=290053
www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl&link=Produktsok&artnr=290051
Jag har köpt en MP3 spelare och den är jättebehändig.
Den hänger runt min hals och ser helt oskyldig ut. När den hänger runt halsen så är displayen neråt, mycket praktisk efterson då ser ingen vad den håller på med. Micen är ett litet diskret hål på ena sidan.
Gå in på elgigantens hemsida
klicka på "ljud & hifi"
Klicka på "Mp3-spelare"
Klicka på "upp till 512 MB"
Då får du upp en massa olika, den som jag rekomenderar är ASONO MICA 512 MB, den finns både svart och vit.
Den kan banda telefonsamtal. Lägg den vid örat när ni pratar i telefon, då bandas både det han säger och det du säger. Den kan du även banda samtal som ni har öga mot öga.
Låt den bara hänga kvar runt halsen eller lägg någonstans i närheten.
Jag har lyssnat på kvaliten och det beror ju lite på omständigheterna på hur bra kvalite det blir. Men alla inspelningar jag har gjort (utemiljö, innemiljö, mobilsamtal och samtal via fasta telefonen) så har man utan problem hört vilka som pratar och vad man pratat om.
Den är jätteenkel att använda och installera. Men man bör ha en dator för att föra över alla filer (inspelningar) som blir.
Är ni medvetna om att det är olagligt att spela in tex ett samtal utan den andres vetskap?
Rexxa; Inte om man själv deltar i samtalet väl?
Det är inte alls olagligt. Det räcker med att en av dem som deltar i samtalet vet om att det spelas in. Däremot får man inte spela in andras samtal.
Jag hade fel. Trodde att det var olagligt. Fick själv den infon när exet spelade in.
Men har läst på nu
Så det är bara att spela in!!!
Ibland är det ju det enda man har att komma med när ord står mot ord. Jag har en diktafon och den funkar till både telefon och vanliga samtal. Ibland är det tryggt att ha en sån. Så kan ingen komma och säga att man ljuger eller att "så har jag aldrig sagt".