• TigerLily

Små RIKTIGA dammsugare för barn??

Söker med ljus och lykta efter riktiga dammsugare för barn, alltså inte leksaksdammsugare. Då mina barn gillar att dammsuga så tänkte jag införskaffa en i mindre storlek, då den vi har är lite för tung. Så kan dottern dammsuga sitt rum när hon vill.

• Svar på tråden Små RIKTIGA dammsugare för barn??
  • Omnia vincit amor

Kolla in hemsidorna från Elgiganten o div företag, vill minnas att jag sett en del små varianter i reklamen, men minns tyvärr inte vilket företag.

Lycka till, låter som en kanon idé!

• malincha

Vi har en liten sån där handdammsugare/bordsdamsugare som min systerson brukar gå runt och städa med! Kanske vore nåt??

• TigerLily

Tackar för tipsen, ska kolla.
    Ja, det e ju inte helt fel med dammsugande barn hemma
    Tänkte ta tillfället i akt då de är så intresserade, imorse satte min son på dammsugaren, men slangen med munstcket var för tung, så han satte sig å sparkade den fram å tillbaka med STOR koncentration! Min dotter som är 6 år utbrast förtjust;- Åh, mamma, jag tor att Vilder kommer bli sån där städare när han blir stor!!!

• TigerLily

SVejsan;

De på Rusta såg ju fina ut, undrar bara hur store de är... ska åka å kolla. Den röda var ju jättesöt!!! Hoppas de är tillräckligt små/lätta. Då kan mina barn få en varsin så kan de få arbeta för mig...hehe Det ska ju börjas i tid....

• Omnia vincit amor

Ja, du är på alldeles rätt väg, barn ska känna att de behövs i familjen!

• mamma till Alexander

Verkligen smart idé. Min son är också väldigt intresserad av aatt dammsuga, så vi köpte en sån där leksaksdammsugare. Men det är klart att det hade varit betydligt bättre ifall det hade blivit rent på golven samtidigt.

• halstabletten

Jga har en från ICA Maxi tror jag att det är, som jag fått av min farfar. Den är liten och bra. Jag skulle säga vad märket var men tyvärr är den dammsugaren i källaren, killen hade också en dammsugare när vi flyttade ihop så vi kände inte behovet av två

Svar på tråden Små RIKTIGA dammsugare för barn??