• Gerbera

Sån ryggbedövning som gör att benen domnar

Det finns ju olika varianter av ryggbedövning har jag förstått. Jag tror det är allra mest vanligt att de ger den typ av ryggbedövning nuförtiden som gör att man fortf kan stå upp och gå.

Men någon som har erfarenhet av den andra där man blir sängliggandes? Vad tyckte ni om den? Var det jobbigt att inte kunna röra sig så mycket? Men det jag undrar mest är

Hjälpte den mot den brännande svidande smärtan vi är många som fått känna på då barnet ska ut?

• Svar på tråden Sån ryggbedövning som gör att benen domnar
  • FruCissy

Jag fick både standup epidural och spinalbedövning när sonen kom.
    Spinalen hamnde snett så det ena benet domnade nästan bort, men jag kunde stå och gå, fast det var mkt bättre med epidural.
    Hur det påverkar smärtan när barnet kommer ut kan jag inte svara på, blev akutsnittat till slut. Och då fick jag spinal så benen domnade helt bort

Ikke tenk - det bare forvirrer !
  • Ina 73

Usch, är lite rädd för EDA ! Låter så otäckt att man inte kan känna sina ben...

• Gerbera

Hej Ina 73, obs att jag skrev att den varianten är den ovanliga, jag kunde röra på mig utan problem av EDA. Den hjälpte superbra mot öppningsvärkarna och gjorde inte ont att få. Det som gjorde mig mest besviken var att den inte hjälpte vid utdrivningsskedets brinnande smärta i underlivet, men denna gången kommer jag begära lokalbedövning där ner mot det.

• Alexandra85

Hade inte heller några problem med ryggbedövningen, hjälpte otroligt bra fram till slutet.
    På slutet hjälpte den knappt någonting men det är ju sånt man får ta det är säkert olika från person till person =)
    Kunde både känna och röra mina ben =)

• Sophie82

hade en superbra eda nu sisst, hade inge ont alls förrän vid utdrivningen... då hjälpte den ju nada

Svar på tråden Sån ryggbedövning som gör att benen domnar