• Beloved

babysitter - bra/dåligt?

Babysitter är det något man använder till sitt barn?
    Vad är bra med det och vad är dåligt?

Såg att de säljer en som heter babysafe GL på babyland och babyproffsen för strax under 400 kr. Har bara sett den på nätet och den verkade ju mysig. Någon som har den?

• Svar på tråden babysitter - bra/dåligt?
  • Klatermaja

Nu kommer jag med en åsikt trots att jag inte har några barn, men lite vett innanför pannbenet har man väl Flört.

+ man kan sätta bebisen i den när man tex. duschar eller lagar mat för att få avlastning

- vet inte om det är ergonomiskt bra för en rygg som växer

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • jummie

utan babyittern hade jag inte fått nåt gjort under dagen..med den så kan bebis följa med överallt..när jag duschar så sitter bebis i den o kikar

men alla barn gillar inte att vara utanför mammas famn så vem vet hur din bebis vill ha det

• bebba

Min tjej älskar sin babysitter . Jag håller med Jummie. Inte mycket som skulle bli gjort!
    Sen så är sitter ibland det enda som får tjejen lugn.
    Vi har en Babybjörn, lite dyrare men SUVERÄN! Så robust som det bara går..
    Säkerthet går först!

• smurfan82

Min son älskade sin babysitter, den lugnade honom, och när han blev lite större och kom på att han kunde få den att gunga alldeles själv, då sken han som en sol!:D
    När han va riktigt liten va den ovärderlig när man själv ville äta, eftersom man kunde gunga den lite med foten medan man åt i lugn och ro!:D
    Innan vi köpte en frågade jag några av mina kompisar om vilken de tyckte va bäst, och fick då tips om att de som räknas som budgetvariant, dvs de med en helt vanlig metallställning, utan några finesser, hade gått hem bäst hos barnen, eftersom det är dessa som är lättast att gunga själv, och det är en sån vi har använt, vilket har funkat jättebra!

• Älgen

har hört att det inte är bra för babyryggar att sitta för länge i babysitter eftersom de inte har så starka ryggar ännu. vet ej om det stämmer eller ej. babysar verkar dock gilla dem.

• Beloved

Det kan ju vara en bra grej att skaffa sig iaf, är ju inga direkta summor om man jämför med allt annat som man måste införskaffa

• smurfan82

Kom på att jag hörde nånstans att man inte ska använda babysitter innan barnet är tre veckor, pga av barnets rygg, och sen lite sparsamt i början

• 7barns mamma

Håller med smurfan82,den modellen är jättebra. Vi köpte en begagnad för 35 kr,lillen har haft jätteskoj i den. Skulle aldrig köpa en för 400....

• jummie

fast har man en som går att fälla i ryggen så ligger de...o då påfrestar man inte deras ryggar!

Finns ju olika modeller..de som ser ut som de gamla traditionella varianterna som är fasta i lutningen o de som går att ställa i ryggen.

sån här har jag www.chicco.se/dyndefault.asp båda barn har älskat den o kan tom sova i den.

• Beloved

Den som jag tittat på var ställbar så dels kunde barnet sitta upp till att helt ligga ner. Den hade "medar" som gungstol men den gick även att fixera så den stod stil.

Svar på tråden babysitter - bra/dåligt?