• Mli79

Hur snabbt verkar Niferex?

Är det nån som vet hur snabbt Niferex verkar? Tar det nån dag eller kanske nån vecka innan man själv märker effekten?

• Svar på tråden Hur snabbt verkar Niferex?
  • skrattmaja

svårt att säga, jag led inte av att jag hade lågt järnvärde, varken yrsel eller extra trötthet så jag mäkte ju det inte förrän bm gjorde mätning vid nästakommande besök. Då hade det gått upp så pass mkt att bm var nöjd.

Hoppas att järnisarna hjälper dig och knapra jordgubbar om du gillar det för det har verkligen haft effekt på mitt järnvärde

• lata kocken Johanna

det beror på om du har symptom och hur lågt dina värden ligger

sen beror det ju på hurpass bra kroppen är på att ta upp järnet ur niferexen

de flesta tar upp mer järn ur en dagsdos Hemofer än ur en (eller två i värsta fall) 100milligrams järntabletter som niferex eftersom kroppen är mkt duktigare på att ta upp hemjärn

• Mli79

Jag har ätit Niferex ett tag och på två veckor gick mitt HB upp från 104 till 122. Men sen försökte jag dra ner på dom och äta varannan dag för min mage vart så konstig... och nu är jag så trött att jag inte ens orkar ta mig utanför dörren. Börjat äta varje dag igen de senaste fyra dagarna, ska till BM idag på kontroll så man får se hur mycket det har sjunkit. Om det har sjunkit.. Eller så ska man vara så här trött.

Det känns lite som att fråga Veckorevyns sexspalt när man frågar BM om diverse grav.krämpor:

"Jaadå, det är helt normalt!"

Nu när det äääntligen finns "riktiga" svenska jordgubbar så skulle jag kunna äta det dygnet runt!! Funderar på att odla upp ett par tunnland av vår mark så man kan få egna jordgubbar till nästa graviditet

• lill linda 82

En vecka tog det för mig att få upp värdena ungefär. Var nere på 113 veckan innan o precis 6 dagar efter hade jag 128. Men då proppade jag i min massor med järnrik mat + en niferex om dagen o massa c-vitamin som tar upp järnet.

• mia1968

Mli79
    Skickar du ett par hundra kilo jordgubbar till mig då.... skulle kunna leva på jordgubbar *Suck*

Svar på tråden Hur snabbt verkar Niferex?