• TigerLily

Hur brun kan man egentligen bli när man solar??

Hur funderat på HUR brun man kan bli av att sola, om det liksom finns en gräns (ja, det måste det ju nästan...).
    Nån som har nån intressant info ang detta?

• Svar på tråden Hur brun kan man egentligen bli när man solar??
  • Birgitta2

Det beror på hur pigmenterad du är. Jag, som är brunögd och nästan svarthårig, kan bli väldigt väldigt mörk i huden om jag är flitig. Är man blond, går det inte då man inte har lika tät pigmentering. Så det är dina (naturliga) färger som styr.

• NoAngel

Kul fundering! Det har jag aldrig tänkt på..

Min pojkvän och jag "bråkade" en gång om var snabbhetsgränsen på 100 meter löpning ligger!
    Han menar att det inte finns någon gräns, att löparna kommer att fortsätta att plocka hundradelar..
    Medan JAg menar att det måste ju finnas en gräns någonstans när en människa helt enkelt bara inte KAN springa fortare..

• Grisa

Jag har oxå undrat det!! När jag var på Gran Canaria när jag var 15 var jag så extremt brun. Har aldrig blivit så brun som jag blev där..men tänk om jg kunde blivit ännu brunare...men det hinner man nog aldrig se..man brukar väl fjälla efter ett par veckor med extrem solning..typsikt

• Duckan74

Jag har aldrig varit utomlands längre än 2v. Blir väldigt brun (speciellt som jag är blondin) och det skulle vara kul att se om jag blev ännu brunare av tex 4 veckor i stark sol.

• Mrs Smith

Jag har hört att man inte kan bli brunare än man är efter ca 2 veckors konstant solande... Då är melaninet på topp. Sen handlar det bara om att underhålla. Men jag vet inte om det stämmer...

• TigerLily

Jag vill bli superbrun, så där mörkt brun, min mamma blir jättemörk i solen, som en sydeuropée som bor på playan typ.
    Så jag ska sola sola sola... hihi, å se hur brun jag kan bli.

• Mrs Smith

Oki återkom med det färdiga resultatet, skulle va kul och veta hur det förhåller sig...

• sweetpea

När jag jobbade på Ios en sommar och tillbringade dagarna sovande i solen i flera månader var jag sjutton nästan svart mot slutet. Inte så snyggt, kan man se på bilder såhär i efterhand. Brunare än så lär jag aldrig bli.

• aprilsill

Man kan bli 1000 ggr brunare än vad man är efter två veckor. För två år sedan då jag var på Rhodos så såg jag en vit kille som var brun som en afrikan!

• Mrs Moneybags

Det beror som sagt på pigmentet och var man är någonstans och hur mycket man solar...
    Jag är ju brun av naturen och blir supermörk bara av en kvart i solen!
    Jag minns när jag var i Indien och satt bredvid en kille från Israel på en restaurang och vi började fnissa lite när vi såg att han var flera nyanser mörkare än jag, fast jag är mulatt! Men jag antar att han var ganska mörk från början. Han såg ut som om han hade rullat sig i sot, det var en ovanlig nyans måste jag säga.

Svar på tråden Hur brun kan man egentligen bli när man solar??