• Anonym

Nån som testat Goldbergs vägledande depressionstest?

Jag gjorde testet på www.netdoktor.se och fick svaret att jag har svår depression, det vill säga det högsta på skalan. ok, jag mår skit också, men vem vet - jag kanske bara inbillar mig.. kanske det bara är hormoner.

Nån annan som gjort testet? Kan man lita på resultatet? Det vill säga borde jag uppsöka en psykolog eller nån att prata med? Kan man anta att man har tillräckligt stora problem för att söka hjälp på basen av svaret..

• Svar på tråden Nån som testat Goldbergs vägledande depressionstest?
  • dutten

Tror att man mest ska ta det som en hint - inget att lita 100% på alltså är min erfarenhet...och visst kan det vara hormoner vare sig det handlar om pms eller grav...väntar i 2 veckor o gör om det samma resultat då - ja då kanske borde ha nån att tala med?

dutten

• mliten

Jo, det är väl en hint...jag har gjort testet och hamnade högst upp-det var ett bra tag sedan och jag mådde verkligen urkasst.
    Men idag är jag hur lycklig som helst-utan professionell hjälp.

Men det är en bra fingervisning...att kanske söka hjälp och att bli medveten om sig själv.

Må väl.
    *kram*

• Anonym

själv fick jag 62 i (poäng).....mm inte så kul......

• giz

ups jag var tydligen medel-svårt depremerad

säger bara : noppe är jag inte alls det

• Anonym

Mig stände det på, fick resultatet djup depression vilket var den diagnosen jag fick efteråt då jag var till en psykiatriker. Var dock inte gravid då. Tror ändå inte heller att man ska lita blint på testet utan enbart se det som just en vägledning.

Min åsikt är att om man känner igen sig i det som står så är det bra att beställa tid hos distriktsläkaren för att få hjälp.

Styrkekramar i massor

• tuvali

depression osannolikt fick jag, 2 poäng. hmm..... himla underliga frågor måste jag säga, eller vad tycker ni?

• Anonym

TS här..
    Tack för era svar!
    Tuvali - underliga frågor.. tja, jag tycker väl att de var väsentliga.. men kanske lite för lite frågor känns det som att det var..

Svar på tråden Nån som testat Goldbergs vägledande depressionstest?