• FiaL

Hjälp med idé på bröllopspresent...???

En av mina bästa vänner gifter sig nu i sommar och jag håller på för fullt och klurar på bröllopspresent... har en väldigt bra idé till henne men inget till honom. Kan man ge separata presenter på bröllop eller ska man ge något till dom tillsammans?? Om ni tycker att man kan ge till var och en så är det någon som har någon bra idé till en kille???

Hoppas att någon kan hjälpa mig med lite råd!!

Kramar
    // Fia & ♡Rasmus♡
  • Svar på tråden Hjälp med idé på bröllopspresent...???
  • missteddy

jag gav en kryssning till åland till min kusin när de gifte sig för 2 år sedan och det var mycket uppskattat

• FiaL
    missteddy →
    Tack för förslaget! Men min tanke var mer att ge dom nån sak/smycke som dom kan spara som minne...
    // Fia & ♡Rasmus♡
  • PiJo

En övernattning här:

www.inmygarden.se/garden1.htm

Eller...

Vi gjorde en kokbok(på Arlas hemsida) och la till egna kort i boken på bröllopsparet. Den presenten kompletterade vi med förkläden och grytvantar.

• Coco33

Vi fick ett vackert fotoalbum då vi gifte oss nu i maj. Det är lite litet, hade gärna fått ett större. Det är något som jag verkligen skulle uppskatta, så vi kan sätta in alla vackra bröllopskort.

Annars var presentkorten vi fick toppen!

• FiaL
    Tack alla!! Ska klura lite och kika runt...
    // Fia & ♡Rasmus♡
  • malincha

Min pojkväns bror och hans nuvarande fru fick en kul grej från en av hennes kompisar. Hon hade klätt en låda i jättefint papper och skrivit brudparets namn på och så. Och gjort en liten pringa i locket. Sen fick alla en varsin lapp där de skulle skriva nåt om bröllopsparet. Lådan tejpas igen och får inte öppnas på typ 5 eller 10 år. Jag tyckte det var en rolig present. Bättre än brödrostar, bakmaskiner och annat krimskrams.
    Lycka till!!!

• FiaL
    nanis →
    Hihi... det låter festligt Tåls att tänkas på

Men jag vill ge dom även nåt dom kan ha som minne på en gång... Vill så gärna ge min vännina nåt smycke eller nåt men då är ju frågan vad man ska ge hennes blivande man!?...
    // Fia & ♡Rasmus♡
  • mommahägg

Jag har alltid gett brudparet en gemensam gåva. Har faktiskt aldrig varit med om att man gett mannen/kvinnan var sin gåva...

Däremot har vi i bland på möhippor gett bruden små gåvor, kanske du kan göra så med smycket du tänker på. Och att du sedan ger en gemensam gåva vid själva bröllopet?
    Bara mina tankar detta....

• Werty

Vi fick en rolig sak!
    Min mans kusiner hade gått ihop och gett oss en uppgradering av hotellet på bröllopsresan! Så de två sista nätterna bodde vi på lyxhotell! :)

Håller nog med mommahägg att bröllopspresenten bör vara gemensam...

Lycka till!

• Elis är min kärlek

Jag tycker det är kul att ge bort lite finare och dyrare kokböcker!! Skulle själv bli jätteglad om jag fick det i bröllopspresent för det är liksom inget jag skulle unna mig själv.

• Flutterby

nanis: vi var på bröllop i påskas och då fick brudparet en fin låda med en flaska vin i. Alla gästerna fick varsinn lapp att skriva ett meddelande/hälsning på och lägga i vinlådan, den ska brudparet få öppna på sin första bröllopsdag. Lite likt det du tipsade om.

• FiaL
    Ok... jag behöver MÅNGA fler idéer!!!...
    // Fia & ♡Rasmus♡
  • LindaLKPG

Picnickorg med champagne och fina glas i!

Träd att plantera - OM brudparet äger en trädgård vill säga!

• FiaL
    Hmm... träd var en rolig idé men dom bor i lägenhet så det blir lite svårt

Mer ideér tack!!! ...
    // Fia & ♡Rasmus♡
  • missteddy

kom just på att de fick par glas det gillade de också ! det är två glas ett litet större till mammen och ett mindre till kvinnan för tydlingen dricker mannen mer

• soldis

En delikatesskorg! Ingen vanlig utan en korg som innehåller bakeoffe-bröd, ett par goda ostar, tex brieost och blåmögel, avokado, tomater, serranoskinka, ett kexpaket, färska frukter och brämhults färskpressade juice. Har jag glömt något? Späcka korgen med all tänkbar lyx för EN frukost som badar i lyx. Perfekt med färska varor, då kan de inte tillåta sig att snåla. Kostar en del men skulle uppskattas mycket just därför att man inte själv unnar sig detta. Har blivit mycket uppskattat då jag gjort så.

• gemelli

Jag gav min bästa barndomsvän ett äppelträd i bröllopspresent. Hon tackar mig än idag för trädet som står där i deras trädgård.

Så ett gott ovanligt äppelträd, rekommenderar jag..

Svar på tråden Hjälp med idé på bröllopspresent...???