Varför är det farligt att bada varmt?
Bada gör jag aldrig men jag tycker om att duscha varmt. Försöker dock att inte göra det och duschar aldrig så varmt som jag gjorde innan. Vad räknas egentligen som för varmt och varför är det farligt?
Bada gör jag aldrig men jag tycker om att duscha varmt. Försöker dock att inte göra det och duschar aldrig så varmt som jag gjorde innan. Vad räknas egentligen som för varmt och varför är det farligt?
skulle det vara farligt? jag fick tom ducha/ bada varmt på förlossningen
Det är väl egentligen inte farligt... men barnet känner oxå värmen, och får ökad puls av värmen...
Jag älskar att bada och det varmt... tog snäppet svalare än innan...
Vi vuxna känner ju oxå i kroppen när det blir varmt... du får försöka känna efter hur varmt du ska ha!!
tjing
varför skulle det vara farligt?? jag tar dagligen varma bad...
Det är väl inte farligt men ägget kan ha svårt att fästa (detta gäller endast i början av en graviditet, när ägget ska fästa som sagt)
Du kommer att tycka att det är för varmt långt innan bebisen gör det...så bada på du, känns det bra för dig har bebisen inga problem heller
Min BM sa att det är okej att basta. Så att duscha/bada varmt ska väl inte skada varken dig eller barnet. Däremot märker jag själv att jag inte tål värmen lika bra som förut. Får lite hjärtklappning om jag sitter för länge i bastun/ett hett bad.
Luddan: Samma här. Älskar att bada riktigt hett men märker att jag numera blir yr och illamående och inte kan ligga i mer än korta stunder. Men badar varmt gör jag fortfarande.
Vadå farligt?
Jag badade VARMT varje kväll under mig grav. Det enda är väl att man inte tål lika mycket värme när man är gravid, men att det skulle vara farligt har jag aldrig hört och jag tror det inte heller.
Jag läste det i min läkarbok och har även sett det någon annanstans, men nu känner jag mig lugnare, när ingen annan verkar ha hört det.
Jag har också läst det. Då handlar det dock om att bada så varmt att man får förhöjd kroppstemperatur. Man måste då bada väldigt varmt och antagligen väldigt länge. Varmare och längre än vad som är bekvämt för de flesta, gissar jag. Då kan det liksom feber ge ökad risk för missbildningar under graviditetens första 3 månader, enligt den bok jag läste (tror det var "Vänta och föda barn" av den där brittiska bm:n som jag inte minns vad hon heter just nu...).