• Anonym (Hur mkt??)

Hur mycket tycker du det är okej att köpa ring för??

Hur mkt tycker ni andra att det är okej att lägga på vigselringar/förlovningsringar?

Mina ringar kostar ganska mycket, talade med en kompis om det häromdagen och hon menade då att jag "lurat" min man att tycka att jag skulle ha så dyra, även om det finns billigare...

Kan tillägga att min man ville att jag skulle ha dessa ringar... Jag älskar dem... men vad är maxkostnaden ni skulle kunna tänka er?
  • Svar på tråden Hur mycket tycker du det är okej att köpa ring för??
  • AnnaKlara

Låter som en avundsjuk kompis, eller tror hon att din man inte har förmågan att tänka själv?

Hur mycket JAG skulle kunna lägga? Det beror ju på kassan vid tillfället, men sen har jag rätt enkel smak vad gäller ringar så det skulle nog ändå inte bli mer än högst 20-30000 kr.

• Crazy Baby

Tycker att förlovnings- och vigselring får kosta mycket pengar! Det är ju ringar man ska ha hela livet! Skulle helt klart kunna tänka mig att lägga 10-15 000kr för vigselringar!

• Que Sera Sera

Enl. mej finns det ingen minimum eller maximum kostnad.
    Ringarna skall kannas ratt och sedan skall dom fa kosta vad dom kostar vill. Kanske ar det billigaste i butiken, kanske dyraste - enl. mej spelar det ingen roll!

Min man kopte min forlovningsring och kommer aven kopa vigselringen. Dvs utan att jag ar med och 'valjer'. Jag har ingen aning om vad den kostar och fragar heller inte om prislappen da den for oss ar ovesantlig. Det ar inte i prislappen det riktiga vardet ligger! Har man fatt for sej det borde man tanka om rejalt... min asikt.

• Anonym (Hur mkt??)
    Självklart är det väldigt olika.

Vi har valt platinaringar och vi har betalt strax över 55 000 för alla ringarna, 2 till mig (en med totalt 0.70 ct diamant av GOD kvalitet) och en till honom. Jag tycker själv att det är mycket pengar, men tanken är ju att vi ska bära dem resten av livet...

• fuji

Det avgör ju ekonomin såklart! Hur mycket man tjänar och hur mycket pengar man har sparat ihop till bröllopet.
    Bara man blir glad!

• nattinattio

så länge ni båda är överens om ringarna å priset, å att de inte är mer än er ekonomi tillåter, så spelar det väll ingen roll vad de kostar...
    men när man inte har råd med räkningar eller måste ta lån för att klara av nästa månad, eller ta ringar å bröllop på avbetalning ja då är det för dyrt

själv skulle jag väll inte direkt inte vela lägga mer än ca 20 000,- på tre ringar men OM jag hittade nått jag bara blev så förälskad i å de kostade det dubbla eller tre dubbla så visst kunde jag köpt det (sålänge vi var överens å hade råd).
    Jag tom letade å letade efter en dyrare vigsel ring, men hittade ingen som kunde matcha våra fina förlovningsringar, så det fick bli en billig för 5000,- utan stenar, (för 7 år sen) man kan ju inte rå för att man förälskade sig i en billig ring

• Bodi

Men vadå lurat??!
    Kom du och din kille överrens om dom ringarna så är det väl inget med det.
    Låter som din kompis är lite svartis.
    Man bestämmer väl som par hur mycket ringarna ska kosta.
    Det är ju upp till var och en.
    Usch vilken tråkig kommentar från din kompis.

• E l l a

Tror också din kompis är avundsjuk. För mig finns ingen gräns, man köper det man vill ha och det man har råd med. Vi lägger cirka 50 000 kr på ringarna, själv hade jag säkert kunnat ha en billigare men jag vill just ha en sådan som jag vill ha och någon mycket dyrare "vågar" jag inte ha.

• Orion Mardi

Din kompis är nog bara avundsjuk!

Svar på tråden Hur mycket tycker du det är okej att köpa ring för??