• Anonym

svamp på män

jag undrar lite hur svamp yttrar sig på män. Jag är gravid och har svamp lite till och från. Har haft lite känningar nu på sista tiden att det kan vara på gång. Igår hade min man jätte ont i sin penis. han var röd och det såg väldigt torrt ut under förhuden. Det kliar mycket säger han. Undrar om det kan vara svamp eller något annat. Vi funderar på om det kan ha blivit efter att vi har haft analsex, att det har blivit infekterat.
    Vad tror ni. hoppas ni kan svara.

• Svar på tråden svamp på män
  • Ylle

jag tippar på svamp. han kan väl testa med tex pevaryl några dagar, å funkar det inte så får ni väl ringa doktorn.

• Anonym

ja han har börjat smörja in så vi får hoppas på det bästa. Men hur kul känns det att man har smittat honom med det *suckar*

• Mamma Mu med Sparven Max

Det låter som svamp. Ollonet och förhuden blir röd och narig och det kan klia.

• Den mysiga

Det brukar ju annars vara lindrigare med svamp på killar.
    bakterier som du har i anus hm vet inte..

• Anonym

Är det ofarligt att behandla killen samtidigt utan att han har några symptom?

Jag har svamp och är rädd för att min sambo också ska ha det, utan att det syns/känns/märks, så att han smittar mig tillbaka sedan. Så just nu behandlar vi båda två fast jag är den enda med symptom.

• Mamma Mu med Sparven Max

Det är inte farligt. Det är en bra åtgärd så att han inte kan ge dig svampen igen. Mannens symtom kan vara osynliga och därför man man få svampen igen utan man vet varför. Så smörj på!

• Anonym

Det låter som svamp men använd alltid kondom vid analsex. Tänk på hur mkt bakterier du har i ändtarmen som han kan få in i urinröret. Och alla infektioner han kan få av det. Hua!!

• Aiwendil

Ps. Svamp smittar INTE!

Mitt ex fick det och det behandlas som vanligt.
    Med pevaryl
    Går det inte över så gå till dr.n

Vi hade dock inte analsex utan man kan alltså få detta ändå.
    Precis som vi tjejer kan!

• crescendo

Svamp kan ju visst smitta. Står i pappret på pevarylförpackningen ju.

• Anonym

Svamp kan smitta genom sex men det är ovanligt. Därför räknas det inte som en sexuellt överförbar sjukdom.

Jag o min sambo har tyvärr fått "olyckan" att smitta varandra, har dock inte vart med om det under tidigare förhållanden.

• Anonym

Tack Damon! Då blir det fortsatt smörj!

• Lycklig73

Smörj er båda två så ni inte smittar varandra.

• Paddington

Vill bara varna för att smörja för mycket! Det är inte bra att smörja "ionödan". Slemhinnorna tar skada av det. Vill också tipsa om att ofta när det kliar där nere så behöver det inte bero på svamp utan bara på att man är torr. Lika som att det kliar om man är väldigt torr i huden någon annanstans på kroppen! Smörj med ACO:s intimcreme! Eller budgetvarianten: olivolja.

Svar på tråden svamp på män