• vadskajaghetadå

han fick i sig lite rå köttfärs :-( ??

vi vände bara ryggen till när han satt i vagnen, då ser vi att han grävt med ena näven i köttfärsen som var SVENSK men ändå....
    han hade lite som en lillfingersnagel i mungipan typ, men sen vet vi ej om han svalt mer.
    jag ringde sjukvårdsuppl, hon sa att hon hade inte varit orolig iallafall.

läste häromdan om en kvinna som ätit irländsk köttfärs och blivit jättesuper sjuk vissa har ju dött med...
    hade ni varit oroliga?
    nu är jag det...
    folk brukar väl äta råbiff..eller...?

• Svar på tråden han fick i sig lite rå köttfärs :-( ??
  • Freiya

äsch folk äter ju det varje dag. jag brukar käka det när jag lagar mat..inte nu när jag e gravid iofs men annars. det e säkert ingen som helst fara!

• Trikarn

Det är nog ingen fara då köttfärsen ( ialld där jag jobbat) är extremt hårt kontrollerad...

MEN du märker om han börjar må dåligt....dvs diareer och illamående ev feber....

• sheeba

Tror inte det är någon fara. Min smabo gillar att äta rått han har aldrig blivit dålig.
    Men håll lite uppsikt så märker ni ju om tillstådet försämras, men jag tror inte det är så farlig.

• karin november

Det beror det på om det är nötfärs eller fläskfärs du äter rå. Nötfärsen kan du äta rå även om jag inte tror att det gäller för barn.

Säger sjukvårdsupplysningen att det inte är någon fara så skulle jag gå på det! Hoppas det ordnar sig!

• la Demoiselle Snorque

Mina kompisar från chile "bjöd" en gång på rå köttfärs med färskpressad citron på..jami Åt dock inga stora mänger!
    Så, jag tror inte det är något att oroa sig för..

• mammaE

Har du hört talas om råbiff? Inte helt ovanlig rätt med nötfärs. Inte nått för mig men gubben brukar göra det här hemma och tycker det är jättegott. Det har inte med landet att göra om den är smittat eller inte utan med personalen som förpackar den. Det är de som inte tvättar sig efter toaletten och gör att det kan vara massa e.coli bakterier i som gör att man blir sjuk. Fläskfärs är en annan femma, då kan man ju bli riktigt sjuk.

• vadskajaghetadå

okej tack för era svar, jo jag har hört om råbiff.....

det avr nötfärs

är så orolig att han ska få galna ko-sjukan ehec eller vad den heter

• Trikarn

mammaE: det där med att det ENBART skulle vara personalens fel om sköttet är dåligt håller jag inte med om...man anv skyddskläder, handskar, munskydd, hårnät, förkläde etc...Så att en ur personalen på ex fabriken skulle smitta ner köttfärsen är väldigt liten spec då man får göra  avföringstest....

Ang land så är det så att den svenska köttfärsen samt annat kött utsätts för mer tester!!!

nu ska jag te tvättsugen..svara imorgon på ev sfrågor

• vadskajaghetadå

vad bra

hoppas inte han blir dålig......................

Svar på tråden han fick i sig lite rå köttfärs :-( ??