• Danielle

Jag vill ha glass!!!!

Men min sambo är upptagen med att titta på fotboll!!!!
    Preem macken ligger bara 5 minuters gångavstånd härifrån.
    Jag vill inte gå själv för att:

1. Det är mörkt
    2. Det regnar
    3. Jag kan inte slita mig från Familjeliv.

JAG VILL HA GLASS NU!!!!!!!

• Svar på tråden Jag vill ha glass!!!!
  • Linda1976

Har de inte hemkörning?

• AnnA Z

åh....va glass sugen ja blev nu...e helt beroende av de men...min man ser oxå på fotboll...suck....
    har kolasås hemma men ingen glass...
    du får titta om ni har något annat gott hemma :)
    lycka till //Anna

• Holmstedt

Känner igen mig! JAg var helt galen i glass under min grav. Fast min sambo var så gullig och åkte alltid och handlade det åt mig, trots att jag kunde göra det själv........

//Bortskämd!

• joh99

Då jag alltid har varit helt galen i glass så finns det massor av olika sorter här hemma. Har piggelin, päronsplitt vaniljpinnar med chokladöverdrag och självklart även en 2 liters förpackning. *ler*

• Tottelina

Jag känner för Igloo. HELA tiden! Hehe

• Leeloo

Jag har daimglass hemma... Blir ni avis nu??
    Näe, usch va elak jag e. Tvinga karlslokarna att handla glass åt er!

• Danielle

Var kan man köpa en glassmaskin? Visste inte att det fanns.
    Sugen för svar

• Johanna01

Jag köpte min glassmaskin på Elgiganten tror den kostade runt 500:-, värd vart enda öre . Kan även rekommendera "Cookie dough" från Ben&Jerrys frinns på SevenEleven... MUMS!!!!!

• Sunshine78

Ett tips på mumsig glass.Mangosorbet från Sia..så läskande gooooood!

• Johanna01

Först fryser du själva basdelen en natt minst sen häller du i det du ska ha i och så kör du ca 20-40min, blir supergott. Man får med instruktionsbok & lite recept på glass & sorbet Lycka till

• Malenkovich

Jag har precis ätit Lejonet och Björnens Tiramisu blandat med deras italienska choklad! Rekommenderar!

Har ingen glassmaskin för vi har för liten frys - visst tar det ganska stor plats i frysen? Eller?

• Mammatilltretroll

Malenkovich : Det är bara frysblocket som du har i frysen och det är inte speciellt stort.. som en väääldigt låg kakform ungefär (iallafall min)
    När du gör glassen lägger du i frysblocket i glassmakinen, ställer glassmaskinen på bänken och stoppar in kontakten och häller i ingridienserna... så är det en pinne i botten på den som gör att glasssmeten hela tiden rör sig på frysblocket - det är så glassen fryser.. :)

• Malenkovich

Tack Clara
    Får kanske tänka om vad det gäller glassmaskin då!! Har trott att det var ngt stort åbäke som skulle in i frysen.
    Hmm, ska nog ut och kolla på glassmaskin redan i morgon. Är glass-o-man nämligen.

Svar på tråden Jag vill ha glass!!!!