• Sanna 30

Olle?

Vad tycker ni om Olle? Min man kom med det förslaget, som ett preliminärt namnval. Det är ju många medelålders karlar som kallas för det, men samtidigt är det ju ovanligt som namn, och enkelt och fint tycker jag. Men jag är ändå skeptisk.

• Svar på tråden Olle?
  • ladyhawk

Olle är ett fint och gulligt smeknamn, men jag skulle döpa barnet till Olof/Olov.

• LenaLiten

Det är precis så vi tänkt: döpa bebisen till Olof men kalla honom för Olle.
    Jag tycker snarare att problemet är att det börjar bli så vanligt, ligger på 48 plats för pojkförnamn 2003 tror jag.
    Men visst är det ett snällt och fint namn?

• ims8

Jättefint, ligger även på vår lista
    men inte som smeknamn utan verkligen Olle...
    hoppas det inte blir FÖR poppis dock!

• saggitarius

Jag hade faktiskt föredragit Olle som det riktiga namnet.. Jag tycker att det är ett helt ok namn o riktigt gulligt på små bäsar.. däremot hade jag ALDRIG döpt min unge till det eftersom mina kusiners pappa heter just Olle..

• Alveline

Olle är ett jättefint namn! Räcker ju med att heta enbart Olle, inte Olof eller nåt annat. På min sons dagis finns två små barn som heter Olle. Namnet passar dem så bra

• Tinkolina

Förut har jag alltid hatat Olle, för min morfars kompisar hette Olle.

När vi skulle ha ett arbetsnamn till magen så blev det av någon lustig anledning just "Olle". Nu när alla kallat magen Olle i 9 månader så har vi vant oss och kommit på att Olle är ju ett riktigt fint och härligt namn!! Vi har inte valt namn till bebisen men det kankse är en Olle när den kommer ut

• tinkerbell74

Jag tycker det är jättegulligt. Och jag föredrar att Olle är det riktiga namnet, inte ett smeknamn.

• Tristan

Olle är jättefint! Otto också....

• Firren

För mig är Olle lite skämtnamn, när man vill driva till ngt. Men så är det ju alltid att det alltid finns ngr som inte gillar ens namnval så om ni gillar det så är det ju perfekt!

• Ulli

Varför ska man döpa sitt barn till ett namn och kalla det för ngt annat? Jag röstar på att ni döper barnet till Olle om det är det ni ska kalla honom för. Fint namn.

• Firren

Håller med om att döpa till det ni vill kalla honom. Blir krångligt annars tycker jag, och onödigt.

• cia75

Ett par bekanta har en son som är 1 år och han heter Olle. Jag tycker det är jättefint!!

• AGU

Olle är ett kanon namn!
    Jag tycker att man inte behöver ha det bara som smeknamn, döp grabben till Olle!

• Mallemus

Olle är superbra namn. Skippa Olof/Olov om ni ändå tänkt kalla honom Olle!

Olle är en toppenkille i mina ögon... det hörs ju på namnet!!

• norpnäsan

Ett av de finaste pojknamnen helt klart! Dock Olle och inte Olof

• starless

Jag tycker Olle är jättefint. Men jag skulle inte namnge barnet Olov/Olof eller liknade och kalla det för Olle. Jag gillar nämligen inte namn som lätt får smeknamn.

Våran Kalle heter tex. Kalle och inte Karl.

• Sanna 30

Tack för alla svar. Nu är Olle helt klart ett av killnamnalternativen för oss!
    VI har dock aldrig haft några som helst tankar på att döpa honom (om det är en han) till Olov/Olof.

Svar på tråden Olle?