• Nellan78

Bygga nytt LB-hus?

Hej!
    Är det någon mer härinne som ska bygga ett nytt LB-hus?
    Vi ska bygga ett i Ugglanserien, Ugglan 121.

• Svar på tråden Bygga nytt LB-hus?
  • Nallemajatjejen

Vi funderar på det men har inte bestämt än då vi inte har någon tomt och tomterna här är så otroligt dyra.
    Har du kollat på www.byggahus.se Finns en skräckhistoria där också.

• Kennel

nej,vi ska bygga ett Älvsbyhus.
    de har de billigaste "färdighusen" på marknaden.

• annikandy

Hejsan! Vi har funderat lite på d men vet inte än. Hur mycke springer era priser iväg?

¤Patric och Alicia är mitt allt¤
  • Kennel

med Älvsbyhus får man ett fast pris,som är garanterat 1 år efter skrivet kontrakt.de sätter ofta ett högre pris och det brukar sluta med att det blir någon 100 000kr billigare eller mer.(om man inte tar en massa tillval såklart).
    vi har fått ett pris på ca 1 300 000kr.men det blir nog inte så mkt i slutändan.

• annikandy

hur stort e d huset? vad ingår? d e inte så att kyl och frys komemr som tillval eller?

¤Patric och Alicia är mitt allt¤
  • Kennel

det är en 1½ plans villa.övervåningen är oinredd men allt är förberett där uppe.
    vitvaror,köksinredning och badrum ingår i priset.+ allt annat såklart.(golv,tapetsering,etc,etc)
    nedervåningen är 121m2 och övervåningen ca 53m2,har jag för mig.

• Mammatill2

Jag fick hem LB hus katalog idag så vi ska kolla i den ikväll. Har kikat lite på Ugglan 159.
    Varken jag eller min man gillar Älvsbyhus, synd för dom är ju bland dom billigare husen.
    Min man har jobbat på fabriken.

• Kennel

jag tycker att Älvsbyhus är väldigt fina hus,men jag tycker det är synd att de inte har större enplanare.
    så vill man ha plats med fler barn,får man välja en 1½ planare eller ett vinkelhus.

• Carisma95

Allting har ju att göra med personlig smak och utbud. Älvsbyhus och Smålandsvillan har jag de billigaste husen, men sen är ju standarden där efter. (Alltså vilka grejer som ingår). T.ex. plastgolv, enkla köksluckor m.m.
    Är man ute efter mer tillval, t.ex. parkett, "finare" kök m.m. så sticker det iväg en del. Det är därför svårt att välja hus ENBART efter grundpriset. Man bör tänka efter VAD man vill ha för tillval, för det man vill ha kanske är standard på de husen som kostar lite mer.

• Kennel

ja,på vårt hus har vi valt till finare luckor till köket.andra innedörrar och takkupa till övervåningen.

• Crispie

Det är ju så när man bygger hus att man får vad man betalar för..

Älvsbyhus = billiga = sämre kvalitet
    LB-hus = dyrare = BRA kvalitet

Vi har funderat på att bygga LB.. men dom är DYRA.. så vi får vänta tills jag börjar jobba igen och får en inkomst.. Just nu lever vi på makens inkomst. Och den skulle " bara " räcka till ett Älvsbyhus.. och det vill vi INTE ha.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Carisma95

Cripsie:
    Älvsbyhus har sämre kvalitet, hur menar du...??

Jag tror inte det beror på kvaliteten på huset, utan att de bygger "enklare", t.ex. med plastmattor istället för parkett.

LB-hus har ju Ugglan-serien, som är "budget"-varianten. Inte alls farligt dyrt.

• Carisma95

Crispie:
    Är fortfarande nyfiken på vad du menar...?

Svar på tråden Bygga nytt LB-hus?