• Marre76

Ont under bröstet och vid revbenen

Hej!
    Jag är i vecka 16 och har nu under ett par dagar haft värk på vänster sida om bröstet. Det hugger till emellanåt och jag känner hela tiden ett tryck. Mest ont gör det när jag drar djupa andetag eller när jag nyser. Är det någon annan än jag som har känt så här under sin gaviditet.

/Marre

• Svar på tråden Ont under bröstet och vid revbenen
  • Smurfan 81

Jag kände så en morgon när jag vaknade och ringde Vårdguiden, de sa att jag hade fått en hård spark i revbenet! Då var jag iofs i v.27, men du kanske har en väldigt stark krabat i v.16!

• Lisbethdottir

Jag har också känt av detta. Har för övrigt ont i hela ryggen med ischias och foglossning så jag har relaterat det till det faktiskt. Men det kan ju bero på att det växer mycket och det är ju rätt så trångt där inne.

• Smurfan 81

Kanske ska säga att det tog mig 4 dagar innan jag kunde lyfta något med höger armen (hade ontet på andra sidan).

Annars brukar sånt tyda på att hinnan över lungan flyttat på sig, emn det brukar inte sitta i så länge utan bara några timmar...

• MallanFrallan

Jag hade också ont där när jag var gravid inge skojj,men det gick över fast sen när bebben vart större började hon sparkas istället och det är ju inte heller så skönt alla gånger !Prata med din barnmorska för att vara på den säkra sidan,hoppas det snart går över!

• Marre76

Tack för era svar, det känns skönt att veta att det finns andra som varit med om samma sak. Skall nog ta och kontakta min BM under dagen.

• apaqnirk

Om det känns som om bröstkorgen blivit några storlekar försmå så kan det vara något som kallas "djävulsgreppet" vilket innebär en inflammation i broskdelen på revbenen.
    Jag har haft det och det gör sååå ont.

Jag var hos 4 olika läkare, varav de flesta trodde det var lunginflammation :(
    Fick magnetröntgen, vanlig röntgen samt ultraljud på hjärtat utan att nånting visade fel.
    Så de sa att de inte visste vad det var och skickade hem mig med antiinflammatoriska värktabletter...

Fick reda på vad det kallades när min karls arbetskamrat råkade ut för samma sak.

Svar på tråden Ont under bröstet och vid revbenen