Varför tygkorgar??
Jag undrar varför det görs så mkt tygkorgar numera. Det går väl inte handla så mkt o packa dem!!!
Jag antar de går sönder då!!
Jag undrar varför det görs så mkt tygkorgar numera. Det går väl inte handla så mkt o packa dem!!!
Jag antar de går sönder då!!
var ngn barnvagnstillverkare som pratade om det där på babyboom för länge sen. anledningen är helt enkelt att man inte ska använda barnvagnen som lastkärra. den är inte anpassad för att lastas full m tunga kassar.
Blir också retad på alla dåliga korgar. Vår barnvagn är till för ettåringen, för treåringen med ståbräda, och för alla liter mjölk som släpas hem varje dag.
Är det inte meningen att man ska kunna handla och lägga i barnvagnen? Tycker att vagnarna var bättre och robustare när mina "stora" barn (födda -91 och -94) var små. Nu verkar de mest vara till för att fingå på stan.
Jag har haft både och,personligen tycker jag att tygkorgen är mycket bättre eftrsom det går att lägga i småsaker och dom ramlar inte ur.Och korgen under min Teutonia Primus rymmer massor
Men ska man ha vagnen till att handla stora matkassar så är den väl inte så bra,men både Brio och Emmaljunga har ju vagnar med gallerkorgar.
Jag har haft både och och jag tycker tygkorgarna är bättre!
Jag brukar lasta rätt friskt ändå, och på ingen av mina vagnar (har haft tygkorg på nästan alla) har den gått sönder.
Har man det behövet ska man satsa på en rejäl duovagn med trådkorg de är ofta tunga och stela men tål massor. Olika behov = en uppsjö av vagnar där ute.
Själv handlar jag 12 l hållbar mjölk på lidl för 48 kr på 7-10 dagar men vi handlar ju med bilen så då föredrar jag en lättkörd vagn även om korgen är liten o svag.
Jag har ju också en Teutonia. Nackdelen med tygkorgen är att den rymmer lite mindre. Fördelen är att vagnen blir lättare och smidigare och eftersom det var en av anledningarna till att vi valde just den vagnen så överväger det.
Men detta med viktangivelserna, oavsett typ av varukord, är de samma typ av "bäst att hålla sig på den säkra sidan"-angivleser som när man uppmanas tvätta bomulls-underkläder i 30 grader eller har en max vikt för barnet i vagnen på 15 kg?
(...har ju som trott att det ändå är OK iaf att en tvååring åker vagn ibland, men de kanske alltid ska gå egentligen?!)
Jag som är utan bil har då många gånger behov av att lasta matvaror och det kan bli fullt därunder vagnen.
Har man 30 minuter hem från affären och inte kan skicka annan att handla och inte orkar man bära i händerna den sträckan.
Ni som har bil ser ju inte problemen med att inte ha bil.