• Penny 87

Burka!

En sak som jag börjar fundera på. Hur gör alla kvinnor som bär heltäckande bruka passfoto. När de reser och ska gå igenom passkontrollen måste de ta av sig burkan då?

MVH Jenny

• Svar på tråden Burka!
  • solalven

Förmodligen kan de bara visa sig för kvinnliga tulltjänstemän så jag antar att de får smyga in i ett rum eller så med bara kvinnor, låter jobbigt.

• Penny 87

Okej. Är det bara fär att män kan bli"frästade" på dem eller?

• K24yrs

hej, jag brukade ha "burka" pa passet hade jag ansiktet öppen under resa tog jag av den efter 9/11 pga för min egen säkrehet.

• Penny 87

Oj.
    Men varför har man det egenligen då?

• Penny 87

Vad menar du med att du tog av den på grund av din egen säkerhet då?

• smaragden

Tycker att det ser komiskt ut med burka.Är det jämställdhet att ha burka..

• Halal

Smaragden

For mig ar det jamstalldhet att man har ratt att valja sjalv och inte behova gora val for att andra tycker det ser komiskt ut, och darfor tvingas valja.

• Sobi3

smaragden

Dom flesta muslimerna här på forumet är svenskar, Sverige är deras land, dom växte upp i Sverige och gått i svenska skolor och har svenska föräldrar, Sverige är med andra ord deras hemland. Vart ska dom ta vägen när du säger "men när Ni åker "hem" till ert ursprungsland" ? Och vad har burka med jämställdhet att göra?

• Duckan74

Men säg att man åker till sin mans ursprungsland då? Kan man välja att ha burka eller ej då?

Svar på tråden Burka!