• NailPolish

Agria eller Folksam? Kattförsäkring..

Vilken har ni valt?

Jag ringde och jämförde och såg att Folksam är MYCKET billigare så jag valde dem.

Min katt är nu försäkrad för 488:-/år jämfört med vad det skulle kostat hos agria som tar 612:-/år första året och sedan 787:-...

• Svar på tråden Agria eller Folksam? Kattförsäkring..
  • J och J

för 10 år sedan var min katt Findus försäkrad genom Agria, jag hade aldrig några problem med dom. Nu får vi snart hem en kattunge så jag kommer att teckna agria igen Glad

• NoomiNoomi

Rekommenderar Sveland Katt

• skånenettan

Hej...

Jag har min norsk skogkatt försäkrad i sveland värde:4500 + vet.vård 
    dvs.högsta självrisken 1400kr + 25% .... betalar en premie på 269kr/år!

Super billigt och vi är så nöjda med Sveland... har alla våra djur försäkrade hos dom och har ALDRIG haft problem med dom!!!! Och då har jag haft en del sjuka hästar, hundar, katter genom åren... aldrig några om och men!!

Viktor & Linus mamma
  • Dundermamman

Jag som uppfödare kan varmt rekommendera Sveland

• Cappes mamma

Har agria till mina katter..betalar 912:- halvåret..är nöjd med dom..hade folksam på min bondkatt förr och var nöjd med dom oxå.

• skånenettan

jisses.... agria är rätt dyra kan man säga...... viss skillnad hos agria 912:-/halvåret och hos sveland 269:-/år.....

*hmm* vilka skillnader!!!!

Viktor & Linus mamma
  • Cappes mamma

skånenettan-sen beror det ju på om du har raskatt och livförsäkring och sånt oxå.
    Tror jag betalde 300:- per helår med min bondkatt för 3 år sedan!

• skånenettan

Jo, men jag har oxå raskatt.... en Skogis..... livförsäkrad till 4500 och full vetvård, självrisk på 1400:- 25% utöver det.....

Men visst beror det helt klart på vilka raser och sånt det är men skillnaden är nog ändå stor.... av ren nyfikenhet skajag nog kolla upp vad de ska ha för en skogis hos agria så kan man få det svart på vitt.... Försäkringsbolag kan ju verkligen skilja sig åt oavsett om det är djur eller andra ting.....

Vi hade förut en bonnakatt försäkrad i Sveland och om jag inte minns helt fel så betalade vi typ 150:-/år..... men jag ska ha det lite osagt... för minnet är inte 100... *S* 

Ja, jag får se om jag stillar min nyfikenhet med ett samtal till agria och kanske folksam... återkommer såfall....

Viktor & Linus mamma
  • skånenettan

För ren nyfikenhet skull och INGET annat så kollade jag upp vad en likvärdig försäkring hos Agria skulle kosta på min skogis som jag har hos Sveland....

Hos Sveland: 269:-/år

Hos Agria: 756:-/år

Rätt stor skillnad....

Viktor & Linus mamma
Svar på tråden Agria eller Folksam? Kattförsäkring..