• fenomena83

Mastercard kreditkort (Nordea), nån som vet nåt om det...?

Nu har jag gjort en ful sak hehe. Men vaddådå jag kunde liksom inte se nån annan utväg.

I sommar kommer vår ekonomi va bajs, den kommer räcka till räkningarna that´s it, så vi bestämde att vi kunde försöka fixa ett mastercard kredit på 10 000 till å ha om det krisar sig (hoppas hoppas hoppas bara att man verkligen lyckas ha det ENDAST till "om det krisar sig, och inte till nya byxor eller nåt sånt )

Beställde kortet från Nordea för två veckor sen, och för tio dar sen fick jag ett brev från uc att dom lämnat sån där kreditupplysning så då vet man ju att det kommit fram ok.

Men sen då?

Sen har jag inte hört nånting efter det.

Man måste väl få brev relativt fort om man får avslag, för i så fall så ser dom ju det och skickar ett sånt brev samma dag som dom gjorde kredituppslysningen eller? Varför sega med att skicka ut ett nej-brev liksom? *hoppas jag*

Så jag hoppas att dom håller på å tillverka kortet eller nåt

Men man vet ju aldrig det kanske e många som vill ha sånt just nu till sommaren åsså i morron så får jag ett nej-brev.

Är ni många därute på fl som har ett sånt kort? Är det lätt att få det nån som vet?? Hur höga inkomster och sådär måste man ha, det står ingenting om det på nätet, står bara att man måste va över 18 och ha "välskött" ekonomi, vad menas med välskött?

Hoppas nån vill svara!

• Svar på tråden Mastercard kreditkort (Nordea), nån som vet nåt om det...?
  • fenomena83

ehh, ni menar inte att det inte finns en endaste själ på FL som inte har ett mastercard kort? tror jag inte på...

• MaryJane

har inget mastercard, men puffar lite åt dig.. Vill också ha ett sånt kort!

Ett litet tips är att gå till nordea (eller ringa) och frågar hur det går!

• Bupa

Jag vet inte mycket om kreditkort men här kommer min egna lilla berättelse.

Jag handlade en TV på Onoff, och ville ha den på avbetalning.
    Dom fixade och donade med papper, och jag skrev på och låååångt efteråt insåg jag att jag i samband med detta blivit beviljad kredit på 15 000, med uttagskort och allt.
    Mycket skumt.

Hursomhelst, min analys av denna historia är att det verkar vara hur lätt som helst att få kredit på ett sånt litet belopp.
    Så om inte Nordea godkänner er, gå och köp en TV!

• Bupa

förresten, det var Elgiganten, om det nu har nån betydelse

• fenomena83

jajjamen jag vet, jag köpte en videokamera en dag på onoff och fick i och med det, utan att ens be om det, en kredit på 15 000 där med. å andra sidan så var det äckligt hög ränta på det så jag har aldrig ens använt kortet efter att betalt videokameran *peppar peppar*

orkar inte ringa till nordea, gu va jobbigt att sitta i telefonkö och hålla på, men jag får väl göra det i morron då om jag inte fått nåt besked då.
    men jag tycker det verkar mer positivt än negativt att det dröjer så länge, eller? med tanke på att kreditupplysningen gavs för så himla länge sen.

• Bupa

aha! att dom hade olika räntor slog mej inte ens.
    synnerligen korttänkt av mej

Jag tycker som du, det verkar ju mer positivt än negativt att det tar lång tid. Lycka till!

Svar på tråden Mastercard kreditkort (Nordea), nån som vet nåt om det...?