Kan jag äta det här??
Har några funderingar på vad man kan äta som gravid..
Lufttorkad skinka
Gustafskorv
Rostbiff
Paprikaost
Någon som vet???
Har några funderingar på vad man kan äta som gravid..
Lufttorkad skinka
Gustafskorv
Rostbiff
Paprikaost
Någon som vet???
jaaa det kan du äta...du ska inte äta all fisk,o mögelost o sånt....
inte skinkan iaf....Paprikaosten om det är sk färskost, står väl om den är pastöriserad..om den är det så är det OK. Gustafskorv vet jag inte va´det är för ngn korv, men är det prickigkorv typ så ska det vara OK. Rostbiff ingen aning för det tycker jag själv ändå inte om...
Nej det kan du inte. Paprikaost vet jag inte men det andra ska du vara försiktig med. Skinkan och rostbiffen är ju inte tillagad till hög temp och korven vet jag inte.
Inte lufttorkad skinka
Vet inte helelr vad korven är för sort. Är den varmrökt och "färsk" ( alltså nyligen producerad) borde den väl vara ok?
Rostbiff ok om den är ordentligt genomstekt
Paprikaost ok
Någon mer som vet??
Hoppa över skinkan.
Paprikaosten går bra om det är en färskost.
Rostbiffen går bra om den är nygjord och genomstekt.
Korven vet jag inte riktigt, beror på hur den är tillagad.
Rostbiff är aldrig genomstekt. Den är ju blodigt rå på insidan...
Gustafskorv verkar ingen veta vad det är. Kanske bara finns här.. =) Det är hästkorv och man äter den som den är, kall alltså..
Rostbiffen är tillagad och uppskivad idag och det är i morgon den ska ätas. den är lite röd så jag vet inte hur jag ska göra. Har fått så många olika svar...
Gustafskorv går jättebra. Den är varmrökt och helförpackad! Och skitgod!
www.slv.se - där har du egentligen svar på alla dina frågor
Lufttorkad skinka - räknas som rått kött = inte helt OK
Gustafskorv - varmrökt som torpsara skrev så helt OK
Rostbiff - njaaa hemmagjord är tillagad i för låg temp men den som man köper i butik KAN ha gått upp i rätt temp (dvs 65-70grader) och ändå ha den röda färgen pga nitritsalt
Paprikaost - beroende på vad det är för ost...
färskost - OK om det inte står opastöriserad på (det måste en lag stå på alla mjölkprodukter om de är opastöriserade)
smältost - alltid OK (dvs sån ost som finns på tub och tex skrattande kon)
hårdost - alltid OK ffa pastöriserad
TS: lita på lata kocken. hon är grym på det här.