Budgivning - varför skall det alltid finnas en till som vill ha det?
Usch, ett allmänt klagoinlägg bara ...
Varför skall det alltid finnas en till som vill ha samma hus som oss? Åter igen så hittar vi ett hus vi vill ha och det var 5 par på visningen. Ringde mäklaren idag och ett till par och vi är intresserade. Varför kan det aldrig bara vara vi som är intresserade? Skulle tycka det kändes mer normalt om fler var intresserade men nu så kan man ju inte låta bli att känna "tänk om just det andra paret hade funnits så hade vi kunnat fått det för begärt pris och inte för flera hudratusentals kronor till".
Nu så har vi lagt 25 000:- var och totalt gått upp 100 000:- över begärt pris... Varför måste det alltid vara vi som ger oss!!!??? Vi vill också ha ett hus!? Det hela slutar väl med att vi drar oss ur som vanligt det är ju sjukt vilka priser saker hus går för nu när räntorna är så låga....
Nu har jag skrivit av mig, det var egentligen bara det jag ville.... Hur skall vi skrämma bort de andra? Jag vill lägga typ 50 000:- nästa gång men min man vill at vi fortsätter lägga 25 000:-. Vi får inget i stan för detta pris (1 350 000 men och andra sidan så är det mycket pengar för att vara ute på landet... vet varken ut eller in.... Som sagt hur skall vi skrämma bort de andra?