• estrell

Slemproppen gick nu...vad gör man???!!

En stor geleklump, gulaktig och kanske motsvarande 1-2msk kom ut då jag precis gick på toaletten....Har ju haft enorma sammandragningar sen v 28, och som de sista 2 veckorna tilltagit och gjort rejält ont i ryggen, med tryck ner...

VAD GÖR MAN när slemproppen gått??? Brukar det vara på G då eller???

Bm sa sist att hon trodde han skulle komma inom 1-2v...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-10 20:12:54:
    Ringde till förlossningen som ville att jag skulle åka in direkt. Fick rejäla värkar till och från med mellan 1-5 min intervall, som kom och gick under hela dagen, blev inlagd! Värkarna lugnade sig under kvällen, men återkom i natt vid 04 tiden, då de till och från var rejäla, trappade av, kom tillbax, trappade av.

Vid 05 30 blev jag åter undersökt och var då öppen 1cm. Värkarna lugnade sig åter och jag bad om att få gå hem vid 12 på dagen, vilket var OK då värkarna lugnat sig, samt eftersom vi bor 5 min från sjukhuset, men måste naturligtvis åka in så fort ngt mer händer, så visst är det på G, nog bara en fråga om dygn nu som mest...

• Svar på tråden Slemproppen gick nu...vad gör man???!!
  • Finelinefine

Hej !
    Tyvärr betyder inte slemproppen att något e på G vad jag förstått. Min gick nog i tisdags .. men inget har hänt än ... de kan tydligen återbildas också efter de gått...
    Men e du osäker så kan du ju alltid ringa till förlossningen o fråga dem.
    Lycka till

• Miffi

Det kan det vara men du kan gå tiden ut också. Lycka till!

♥Liam♥
  • dessan59

oftast är det på G, har du sammandragningar också, så ring in, bättre med ett samtal för mycket.

jag kände när min slempropp hade gått att det var på G, för att det tryckte mer neråt,och ut i ryggen.

lycka till!!

kram
    Desíree

• estrell

Ni vars slempropp har gått, har ni haft några förvärkar efter eller innan det???
    Jag har i stort sett haft förvärkar med 7-10 min mellanrum i 1½ vecka nu.....

• Pallas

estrell: Hade det så från v 27 till v 36 då han föddes. Var öppen 2 cm från dess och förlossningen startade med vattenavgång.

• wakkie

vilken vecka är du i?? slemprooppen kan vara lite lurig, har 3 barn o den har kommit olika ggralla ggr,, med andra ord så kan den släppa veckor innann de drar i gång men den kan oxå släppa bara timmarna före förlossning, så svårt o avgöra. Kan bara säga att sist när den kom så va den bloslemmig oxå, o då hade värkarna satt fart, , o han kom på natten =) ggggn innan så kom den 2 veckor innan men då va deninte blodslemmig utan som en geleklump o gulakitig utan blod i. Hoppas det sätter fart snart o lycka till=))) längtar ja med, men får vänta ända tills i början av november innan imin bäsebus ska komma ut=)

• Mli j

När min slemmpropp gick så hade jag min bebis dagen efter (=

• biomedbonus

ring och hör med mvc  jag mins att min gick en torsdag och jag födde på lördag

• Sofia Sde

När min slempropp gick hade jag haft sd i 3 dygn men efter proppen drog det igång ordentligt 6 timmar senare var han ute.
    //Sofia

Svar på tråden Slemproppen gick nu...vad gör man???!!