• extremlängtan

Bilder från "moderna hem"

Jag gillar att kika in hos andra och kolla på deras hem. Problemet är att hemmen ofta inte är i min stil och att jag därför inte får inspiration av att titta på bilderna.

Så jag tänkte därför en tråd som är öppen för minimalistisk inredning, funkis, retrostil, helt egen och vågad stil osv.

Är konstig definition av ett modernt boende men det är lite trots allt så här hemmen ser ut i de "modernare" inredningstidningarna och programmen.

Kom med bilder på detaljer, stilleben, tips på vad man kan göra i hemmet...

• Svar på tråden Bilder från "moderna hem"
  • extremlängtan

Nu har jag lagt in nytagna bilder från mitt sovrum och kök. Hoppas ni hänger på

• wellah

vi har inte så många bilder då vi är långt från färdigrenoverade.... men jag tycker vi försöker få det modernt med egen touch.... jag gillar också moderna hem så jag inspireras av alla dessa tidningar och tv-program! Tips på snygg fondtapet jag hittade här om dagen: http://www.mermonster.se/ beställde hem färgprover, och dom var himla fina alla 4.....
    jag tycker det är himla svårt få det sådär modernt men ändå att det syns att man bor där... för det är inte kul om det är för modernt och opersonligt.... vi försöker fixa det genom att sätta in arvegods, som gamla möbler, pryttlar... och lite förstorade bilder vi tagit själva..... men som sagt.... vi är inte ens halvvägs....

en annan kul sak är ju att ta en fotofondvägg, ett eget foto som fondvägg, kanske en bild av vackraste platsen man vet eller liknande.... finns nån firma som gör om ens foto till tapet... gäller ju dock att man har bra kamera

jag brukar inspireras av www.minhembio.com om man går under fotogalleriet där... de flesta har väldigt snygga vardags/bio-rum.... tex denna användare har himla snyggt http://www.minhembio.com/multimedia/49797 där kan jag sitta i timmar och få inspiration

• wellah

erat sovrum var jättefint !!!! vi ska sätta fondtapet i vårat, mest troligen cole & sons.... men måste råna en bank först

• extremlängtan

Verkligen fint vardagsrum den personen har. Jag har också tänkt att köpa det tyget som de har på tygtavlan i deras matrum. Men det blir först när vi flyttar. Måste kika in hos fler
    Tapeterna kändes rätt tama/inte så vågade men kanske blir snyggt på en hel vägg/helt rum. Jag får också ta och beställa prover

• extremlängtan

*puff*
    ingen som älskar design? vill se bilder på allt ni är stolta över

• emmasa

Vet inte riktigt vad du menar med modernt. Men vårat är nyrenoverat och rätt så modernt antar jag. Har bilder i mitt galleri.

• extremlängtan

emmasa, fint ni fått till det!

Svar på tråden Bilder från "moderna hem"