• pringles

Grön avföring???

Hejsan alla famljelivare!

Min son på tre månader har börjat bajsa grönt i natt.
    Nåon som har erfarenhet angående detta?
    Bör man söka sjukvård?
    Ringde min bvc läkare mn hon var sjuk idag så sitter i lång vänte kö nu. Men någon av er här ute som vet?

Ha en trevlig helg.

• Svar på tråden Grön avföring???
  • paddan83

det beror på att maten passerar magen lite för fort och är inget farligt alls.

Har det gått lite längre tid nellan amningarna eller har han bara ätit en kort stund.

om han bara får i sig den första mjölken så kan det bli så

• paddan83

själv hade jag det så hela första månaden, då jag hade så otroligt mkt mjölk

• MallanFrallan

Helt normalt,det gjorde vår tjej också ett tag och min bvc skötersna sa att en bebbes bajs kan ha alla möjliga färger utan att man behöver oroa sig!

• Danyelee

vår dotter har också bajsat grönt och min bvc sköterska sa att det var helt normalt.När de har feber kan också bajset bli lite grönare/mörkare.

• pringles

Tack så mycket, då ska jag inte oroa mig, då kan jag stänga telefonen, har väntat nu i telefonen i 20 min kommit 4 plaseringar ner men är på plasering 7....

Igår åt han bara små mål eftersom jag var i stan och jag har mycket mjölk, så det kan stämma.

• Skittles 77

Cosmo bajsade grönt efter vaccination och vid tandsprickning. Han blev jätteröd i rumpan av det gröna bajset så håll lite koll..

• madde18

min bvc sköterska sa till mig när min dotter bajsade grönt att om dom e förkylda eller har nått virus så har dom oftast grönt bajs...

Svar på tråden Grön avföring???