• Anonym (Ledsen)

Ska jag ordna myskväll??

Just nu känner jag mig väldigt åtsidosatt inför min sambo. Vi har sagt till varandra massor med gånger att vi ska säga till varandra om vi ska göra saker, inte in i minsta detalj. I detta fall handlar om att sambon inte en enda gång sedan i januari, då han blev arbetslös, har sagt till mig när han ska till arbetsförmedlingen. Han vet att vi båda tycker att det är ett rent helvete att han är arbetslös, men han vill aldrig del ge mig sina problem förrän jag blir arg och ledsen. Jag har verkligen tröttnat på detta, jag har sagt till honom 100-tals gånger (känns det som) att vi ska prata med varandra om det är problem och det är han införstådd med. Annars tycker jag han är hyfsat bra på att prata när han har problem, men inte när det gäller om hans besvikelse över att vara arbetslös.

Nu till problemet. I kväll hade jag tänkt att ordna en myskväll för sambon. Överraska honom med levande ljus, att vi tar på oss myskläder och bara är med varandra och glömmer vardagen en stund.

Nu känner jag inte alls för att göra detta eftersom han inte vill del ge mig sina problem. Jag känner mig så otroligt besviken på honom! *gråter*

Hur tycker ni, ska jag ordna myskvällen iaf?

• Svar på tråden Ska jag ordna myskväll??
  • Cappes mamma

Ja det är klart du ska ordna myskväll det skulle han nog uppskatta om han känner sig deppig över att vara arbetslös..är ju lätt att man gör det!

• Bupa

Självklart ska du göra myskväll!
    Man kan inte få för många myskvällar

• Anonym (samma)

Hej TS.

Sitter just nu i ung samma situation som du - skillnaden här är att min sambo höll på att förlora sin familj (mig och hans två tvillingpojkar på 8 mån), just pga att han var deprimerad utan att han själv förstod det. Han var arbetslös för ett halvår sen (då var gossarna ung tre mån), och gick ner i en höst deprission - och stängde ute allt å alla och försökte hålla skenet uppe.

Nåväl, jag och barnen var borta i ung två veckor och då trillade poletten ner - dte var ju inte hans familj det var fel på utan det var ju han själv som var deppig (från början troddehan att han inte ville ha oss längre).

Efter det - när HAN började prata MED MIG släppte allt, och sedan dess har vi varit hur lyckliga som helst.

DOCK har det blivit lite annorlunda nu den senaste veckan, han har börjat vända sig inåt igen (trivs inte alls på sitt nya jobb), och nu börjar det gå ut över familjen.........

Men som han själv säger, han vill inte hålla på att älta heller, och det förstår jag - det vill kasnke inte din heller.

Jag försöker svälja, han vet att jag finns här, jag ska försöka vara extra positiv och så. Ibland mår man bara bläää men man kanske inte behöver prata om det hela tiden.

MNitt tips till dig är att ja, gör en myskväll - och om du känner att du behöver, säg det till honom att han ska veta att du finns här för honom, och att du förstår att han mår skit pga arbetslösheten. Killar sköter det mesta grubbleriet ofta själv, det är inte förräns det går djupt, och blir mkt tungt de kan behöva prata - alla är olika!

För honom kanske det blir bara mer och mer jobbigt att ta upp det till ytan - han kanske vill ha det bara för sig jsälv - huvudsaken är ju att DU vet varför han kan vara deppig, läg, ja vad som helst.

Och tro mig gumman, det är alltid en knäck för självförtroendet att vara arbetslös! Och kanske mer för killar!

Lycka till ikväll, kramis.

• tjejens

Gör det, låter som om ni behöver det! Du har väl inget att förlora på det?

• Anonym (Ledsen)

Känner mig fortfarande osäker. Visst förstår jag att han är deppad p.g.a. arbetslösheten. Nu har han suttit hela dan och grejat med den nya datorn. Visst förstår jag att han vill ha den i ordning (fick den i går), men han behöver inte sitta där i fyra timmar! Det är ingen idé att prata med honom, för man får inget svar ändå.

• Tullia

Vissa har lättare och vissa har svårare att dela med sig av sina problem.
    Han gör inte detta för att vara dum mot dig, han kanske inte orkar dela med sig. Förmodligen gör han så gott han kan.

Myskvällen låter som en mycket bra idé, kanske är det precis vad han (och ni) behöver.

• Anonym (Ledsen)

Jag valde att inte göra någon myskväll, kände bara att jag ville gråta hela kvällen. Men tänkte göra det i morgon (vi är inte hemma i kväll).

• ReRant

Du kan ju inte tvinga killen att dela med sig av sina problem. Låter helt sjukt. Känner han sig inte redo att snacka om något ska du väl inte vara där och göra det värre genom att gnata på honom för det.

• Anonym (Ledsen)

Jag tvingar honom INTE!

Svar på tråden Ska jag ordna myskväll??