Marie-anne skrev 2018-04-23 15:42:36 följande:
Hej hur kommer man i kontakt med dom på svenska? Vad kostade det för dej? Jag måste ju ha både äggdonation o spermadonation Hm flåt dumma frågor men jag trodde ju jag skulle hitta mr right..
Vi använde också både ägg och spermiedonation (det kallas dubbeldonation eller embryodonation) pgr av min ålder och att mannen hade dnafel och fragmentationsfel på spermierna tyvärr.
Priset beror på vad du vill ha exakt .
Vi valde till lite tillval som bla PGS (kromosomtest på embryonas dag 5 för att vara säkra på att embryona var normala kromosommässigt) och Embryo glue och vi gjorde Sperm dna fragmentationstest hos dem, köpte mediciner direkt på kliniken etc etc Men vi betalade totalt ca 100.000kr. Men om du inte vill ha PGS så blir det billigare.
Lättaste sättet att komma i kontakt med dem är att du skickar ett mail till dem och säger att du vill bli deras patient och att du vill göra spermie och äggdonation.
Jag har kontakt med Veronika, hon är en av klinikens koordinatörer, hon är jättebra, svarar snabbt på alla frågor.
Jag tror tyvärr inte att de har någon nu som pratar svenska på deras klinik just nu.
Men alla där är duktiga på engelska, och de har förståelse för om man inte är jätteduktig på engelska själv. Kan du engelska eller har du någon vän som kan hjälpa dig med engelskan?
Hör av dig så kan du få min koordinator Veronikas e-postadress om du vill.
Man kan t ex börja med att skiva:
Hello Veronika!
My name is XX (skriv in ditt namn) and I´m a woman living in Sweden. I´m X (skriv in din ålder) years old and I´m interested in doing eggdonation and spermdonation at Avaclinic. Could you please help me?
Best Greetings
(Skriv ditt namn)