• Mollie

Kan knappt förstå vad som hänt...

Jag har tillhört denna grupp, Svårt att bli gravid, men jag har inte varit här så mycket. Har inte kännt att någon tråd passat mig då jag har haft vikten som hinder...

Men nu är det uppenbarligen så, att jag har klarat detta på egen hand, eller ja, med makens hjälp så klart, utan ÄL-stimulans m.m. För den 16/6 (igår) så testade jag PLUS! Herrejävlar... Kan säga att jag testade idag med! Och tro det eller ej, men det var mer PLUS idag...

Så nu hoppas ajg att 5 års slit och förtvivlan är ÖVER! Nu kan jag knappt fatta, fast det är det här jag har önskat mig såååå länge... Hur tar man in? Hur förstår man?

HUR KUNDE JAG BLI GRAVID HELT PLÖTSLIGT BARA???

• Svar på tråden Kan knappt förstå vad som hänt...
  • MrsK
    Mollie skrev 2006-06-17 17:26:33 följande:
    HUR KUNDE JAG BLI GRAVID HELT PLÖTSLIGT BARA???
    De var eran tur nu vännen....
    *Mega kramis*
    MrsK
  • pillan59

Grattis
    håller alla tummmiiisssaaarr

• Chania

Vad härligt att läsa! Vilken solskenshistoria!

GRATTIS och lycka till!

• rebekka06

Grattis och lycka till! vad underbart att få lite solskenshistorier......
    Du skriver att det enda psolem dy haft är vikten. Vad menar du då? Har du gjort utredning utan att hitta några fel? Har du haft ägglossningar som vanligt och har du varit överviktig och då med mycket? Själv 20 kilo övervikt,hat ägglossningar. min man har lite slöa spermier,men som befuktar ändå enligt ivf försök,och en tätt äggledare. Inga andra fel. har lyckats bli gravida 1 gång på egen hand för 3 år sedan men fick ma och sen har vi gjort3 ivf/icsi utan att lyckas och man letar efter sånna solskenshistorier som du kommer med och blir även lite nyfiken?
    Kram!

• Mollie

Tack alla!

rebekka06, Vi påbörjade en utredning med en läkare som inte alls var särskilt schysst. Tog alla prover (dock ej om ajg hade ÄL eller ej), gjorde VUL, maken fick lämna sperma och sen kom ett brev hem att allt var som det skulle och jag var välkommen tillbaka då jag vägde 30 kg mindre! Så där fastnade vi...
    Tillslut så bytte vi läkare och då kom det andra grejjer i vägen, jag genomgick en hysteroskopi och därefter var man bara glad att mensen var regelbunden, det hade den inte varit, iaf inte jämt...
    Sen orkade vi inte mer, "toge en paus" och jag satsade på vikten, har ätit Reductil med sisodär effekt men ajg har gått ner ca 10-12 kg iaf!
    För någon månad sen ringde jag upp gyn och ville prata med min läkare och jag fick en tid den 21/6. I april/maj började jag ta tempen, har inte gjort det förut och under 2a tempkurvan så händer detta..., av sig själv, alltså har jag iaf haft ägglossning 1(!) gång!

Lycka till nu och ajg hoppas att det blir er tur snart!

• rebekka06

Ja man blir så trött ibland på alla läkare som menar att det beror på vikten det här med barnlöshet.....men varför har man då regelbunden mens för det är väl då det kan bero på vikten. Tack för dina lyckoönskningar och svar och jag hoppas också att det verkligen lyckas denna gång. Kram!

Svar på tråden Kan knappt förstå vad som hänt...