• Mi Ni Mi

Fröken sverige 2016

Tävling om den bilvande fröken sverige 2016..
    NU spekulerar vi

Idag är hon SÖT
    Om 10 år vacker
    Jag vill ha bilder på era söta/vackra/charmiga tjejer

Regler:
    - Bilden ska ligga i ditt galleri märkt fröken sverige2016
    - Inga fixade bilder
    - sv är ok
    - Bilden ska ligga i ert galleri när ni anmäler er så vi inte behöver vänta på bilder...

Ja det var väl allt
    puss puss

Tre barns mamma med fötterna på jorden och huvudet i molnen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 23:10:18:
    Jag lägger ner eftersom det skapade såna enorma rekationer...
  • Svar på tråden Fröken sverige 2016
  • Moonis

Junija: Du behöver inte upprepa dig. Jag trodde vi va överens om att avsluta diskussionen, onödigt att du fortsätter då.

Sen behöver inte du prata om mig till en annan här, har du åsikter om dom tävlingarna jag ställt upp med så ta det med mig då istället. Men det är väll sånt här som händer när argumenten tar slut.
    Sen så har jag inte ställt upp i ren skönhetstävling (bara med olika teman) med min son så kolla upp sakerna innan du börjar babbla till andra om mig o vad jag gör.

• jenny23

Tävlingar som tävlingar det finns ju alla sorts tävlingar här på fl .
    Fl, kändisar o fl miss universum mm det kanske inte handlar just om utseende men att tävla vem som syns mest o vem som är bäst på att skriva  osv det är också tävlingar det handlar om den inreshönheten  den som kanske är bäst på att skriva o   den som kanske syns offtare  , varför ska man tävla vem som är bättre   eller smartare o inte om yttrshönheter?

Romina o Enrico mammas allt.
  • Junija

Moonis:

Mina argument tar bara "slut" när de inte förstås av mottagaren. Okej?

Jenny23:

Att tävla om smarthet vs skönhet? Ja, det ena brukar man åtminstone kunna göra något åt utan att operera sig.

• Moonis

Junija: Det är stor skillnad på att inte förstå o att inte hålla med. Sen att du dumförklarar bara för man inte håller med får stå för dig.

• jenny23
    Junija skrev 2006-06-24 21:31:13 följande:
    Moonis:Mina argument tar bara "slut" när de inte förstås av mottagaren. Okej?Jenny23:Att tävla om smarthet vs skönhet? Ja, det ena brukar man åtminstone kunna göra något åt utan att operera sig.

Men det är inte alla som tävlar i shönhet som är opererade.

Insidan är lika viktig som utsidan då ska det också vara lika för båda.

• Junija

jenny23:

Tyvärr tror jag att majoriteten av de "vuxna" som tävlar, är just opererade på ett eller annat sätt. Det är extremt få som har "naturliga" skavanker. Allt är perfekt, vilket gör det väldigt märkligt om de _inte_ skulle vara opererade - det kan ju inte vara så att vi idag föds mer "perfekta" enligt rådande skönhetsideal, än vi gjorde för 30 år sen.

Skönhetsidealen är ju dessutom beytdligt högre idag. Vilket bara kan bero på att skönhetsoperationer gör det möjligt att nå dessa nivåer.

• jenny23
    Junija skrev 2006-06-24 21:46:06 följande:
    jenny23:Tyvärr tror jag att majoriteten av de "vuxna" som tävlar, är just opererade på ett eller annat sätt. Det är extremt få som har "naturliga" skavanker. Allt är perfekt, vilket gör det väldigt märkligt om de _inte_ skulle vara opererade - det kan ju inte vara så att vi idag föds mer "perfekta" enligt rådande skönhetsideal, än vi gjorde för 30 år sen. Skönhetsidealen är ju dessutom beytdligt högre idag. Vilket bara kan bero på att skönhetsoperationer gör det möjligt att nå dessa nivåer.
    Jag känner flera styken som har tävlat i såna tävlingar o de är otroligt vakra utan att ha opererat sig och det som man måste komma ihåg också att smarhet i såna tävlingar är minst lika viktiga , man måste kunna prata  fint  kunna ha båda fötterna på jorden och ha mycke till hjärna.
  • Tangerina

jenny23: Men tycker du det är okej att tävla om vilket barn som är sötast? Varför vill man göra det?

• jenny23
    Tangerina skrev 2006-06-24 22:04:12 följande:
    jenny23: Men tycker du det är okej att tävla om vilket barn som är sötast? Varför vill man göra det?
    Det jag tyvärr inte svara på , jag har aldrig tävlat med mina barn.
  • jenny23

Det kan jag tyvärr"" skulle det ståtGenerad

• Tangerina

Jenny23: Men tycker du att det är okej att tävla om vilket barn som är sötast?

• jenny23
    Tangerina skrev 2006-06-24 22:06:33 följande:
    Jenny23: Men tycker du att det är okej att tävla om vilket barn som är sötast?
    Om jag ska vara ärlig så fundierade jag först på ställa upp i ett tråd där det var tävling men så missade jag,  eller till o med två st trådar var det men ju mer tiden går så blir jag tveksam att andra ska jämföra mitt barn  med nån annan .
    Det kanske var lika bra att jag inte han för jag tror jag hade ångrat mig, men jag är inte 100 än.
  • Junija

jenny23:

Det är inte så svårt att träna på vilka floskler man ska rapa upp för att låta intelligent

Nej skämt åsido, visst kan man vara intelligent också - det säger jag inget om, men varför ska utseendet vara _perfekt_? Dessutom tror jag att många glömmer bort sitt inre till förmån för det yttre.

Exempelvis:
    Det ska vara kritvita, raka tänder utan gluggar eller andra ojämnheter.
    Vi ska ha väääldigt fylliga läppar, så att överläppen nästan möter nästippen.
    Näsorna är små och toppiga.
    Vi ska mycket gärna ha kombinationen toppiga, runda och stora bröst ( (storlek 44/46 ) en trådsmal midja (storlek 30/32) och en rumpa så fast att ett äpple verkar slappt.
    Håret ska vara tjockt, långt och fylligt.
    Kroppen rakas och vaxas från topp till tå. Enda stället håret SKA finnas på är huvud, ögonfransar (gärna jättelånga och tjocka) samt ögonbrynen.
    Magen sugs (och stenhård träning) till en platthet så den kan få en vägg att verka rund.
    Låren har idag inga ridbyxor och definitivt inga celluliter.

Självklart så finns det massor som föds med det ena eller det andra anlaget av ovanstående exempel, men _alla_ dessa exempel i en och samma person ? Och dessutom i så många upplagor som det finns idag... Nääää, det köper jag inte
    Det tror jag ett fåtal köper faktiskt

• Tangerina

Jenny23: Det låter bra att du reflekterar över det iallafall.

• jenny23
    Tangerina skrev 2006-06-24 22:15:47 följande:
    Jenny23: Det låter bra att du reflekterar över det iallafall.
    Japp jag har kommit en bra bitGlad
    Jag börja tröttna på allt utseende fixering runt om i världen.
  • Junija

Jenny23:

"Jag börja tröttna på allt utseende fixering runt om i världen."

Japp! Samma här - fast det märks väl mer än übertydligt att jag gjort

• mammasmulan

Ja... herregud alltså!!!
    Ska vi med denna tråd då alltså mena... att få våra barn att känna sig otillräckliga? Jag menar... inte fanken ska ett barn behöva tävla om vem som è vackrast?? Usch näääeee... I mina ögon è alla barn vackra! & när det sedan kommer till dessa utseendes-tävlingar så kan jag garantera att de inte kommer att finnas år 2016! De har ju redan nu nästan helt tystats ned...
    tämmer HELT med vad alla andra redan skrivit här tidigare ----FYYY FAAN för denna sk. omröstning!

• Natalie Esteves

Ambition: want to compreend the mistery and fascinastion of Qvantum Fysics. And why nobody talks about the last discover.

Svar på tråden Fröken sverige 2016