I samma sits!
Fick ma exakt denna tidpunkt för ett helt år sedan, har dessutom mkt svårt att bli gravid och troligtvis haft några tidiga mf under en 5-6 års period.
Nu är jag nygravid i v 4+2. Jag tar inte ut något. Jag är GRAVID men jag vet att det inte automatiskt innebär att jag ska få ett barn. Jag väntar inte missfall, för jag ärju gravid, men tiden får utvisa vad som sker.
Tog direkt kontakt med gyn eftersom jag haft väldigt ont i magen (Pergo-gravid). Fick ett vul (inte mkt man kan se såhär tidigt). Ett blodprov för att mäta HCG togs. Det får jag svar på på onsdag. Sedan ska ytterligare ett tas nästa vecka för att se så det stiger som det ska. Jag ska även få Progesteron utskrivet, kanske mest för det mentala. I v 6+ eller v 7 kommer jag att begära ett vul om de inte erbjuder ett. Jag vet att det kanske är knasigt att börja sin grav med täta gyn-besök men jag komemr inte att kunna gå framåt innan dessa första veckor passerat. Har iaf gjort up pmed gyn om att jag inte ska behöva gå till v 9 som sist, ovetandes och sedan få veta att jag har fått ma i tidig graviditet.
Om mina värden inte stiger som de ska och inget hjärta börjar ticka på, då vill jag skrapas direkt.
Inte så uppiggande inlägg kanske men för mig är den enbart stenkoll på min grav som kan lugna mig. Samt vetskapen att OM allt går vägen, och vi först får se ett hjärta slå och sedan lyckas passera v 12 -så finns det ännu mycket tid kvar att njuta av graviditeten!
Det blir aldrig samma sak när man blir gravid efter ett missfall. Man vet hur skört livet är.
Jag kommer att bli knäckt vid ännu ett mf. Mest för att jag vet att vårt hopp då ligger på en ivf och det ligger flera år framåt i tiden. Kanske de som kan bli gravida lätt kommer över ett missfall fortare.
Önskar iaf massa lycka till med graviditeten!