• Hanaka­na
    Äldre 5 Jul 19:50
    5602 visningar
    6 svar
    6
    5602

    Funderar på hur det går till på en brasiliansk vaxning... Visar man verkligen upp hela musen??? Har man inga trosor på sig??? Hur går det till???

    Jag tänker e.v göra en brasiliansk vaxning. Men då undrar jag liksom hur det går till... Fattar inte riktigt heller VAD man vaxar. Är det hela håret fram på musen och vad mer???

    Det jag undrar över också är om man verkligen är HELT naken, d.v.s utan trosor. Då måste väl den som vaxar se "allt"? Det låter inte så kul tycker jag...

    Och hur ligger man/står man när man blir vaxad?

    Jag har ingen koll på det hela, önskar svar så att man vet om man vågar eller inte.

    P.s: Det är inte själva smärtan jag är orolig över, utan att man kanske "visar upp sig med hela härlihgeten och allt".

  • Svar på tråden Funderar på hur det går till på en brasiliansk vaxning... Visar man verkligen upp hela musen??? Har man inga trosor på sig??? Hur går det till???
  • Sallis­en
    Äldre 5 Jul 19:52
    #1

    Är inte brasiliansk att man tar bort allt, i det närmaste iaf. Kanske att man lämnar en liten rand i mitten??? Jag kan ha missförstått det.

    Men nog måste man ta av sig trosorna väl, fram med härligheten bara!

    Inte för att jag förstår VARFÖR man ska ta bort håret där, men det är jag det! ;)

  • Äldre 5 Jul 19:56
    #2

    Dom brukar lägga en handduk mellan benen, så flyttar dom den efter hand som dom vaxar. Går nog inte att göra det mer diskret

  • uniMog
    Äldre 5 Jul 19:58
    #3

    Eftersom ALLT ska bort är det självklart att du är tvungen att visa upp härligheten

    Mellan skinkorna, på blygdläpparna, ovanför, bikinilinjen....


    Life is a sexually transmitted disease. (JD Lang)
  • ALM
    Äldre 5 Jul 20:00
    #4
    för de som gör det är det nog inte konstigare än för en frisör som klipper håret, förstår att du kanske inte tycker det är så kul. Det jag menar är att de reflekterar nog inget speciellt över ditt kön
  • Erasmu­s
    Äldre 5 Jul 20:05
    #5

    Ja du..vid en "brasiliansk vaxning" där jag förstått att ALLT(!!!) hår från muff&stjärt ska bort så är det väl oundvikligen så att du visar upp "hela härligheten" - både bak&framsida.

    Alltså: Inga trosor..detta för att vaxaren skall komma åt ALL hårväxt på muff och i stjärten.
    Du ligger väl på rygg när muffen vaxas men när du ska vaxa stjärten så kanske du står på alla 4 och skinkorna hålls isär.

    Nå..detta är ju min blygsamma idé om "brasiliansk vaxning" som jag tillskansat mig - kanske bör påpekas - genom hörsägen.

    Har också hört - kan tilläggas - att vissa vaxare drar sig för att utföra denna vaxning..och då med tanke på inflammationsrisken.

    Frid/E.

  • Äldre 5 Jul 20:06
    #6

    brazilian då tar man bort allt utom en rand, hollywood är när man tar bort allt

Svar på tråden Funderar på hur det går till på en brasiliansk vaxning... Visar man verkligen upp hela musen??? Har man inga trosor på sig??? Hur går det till???