• Thisla

Crinone funkar ju INTE! Fler??

Fick utskrivet Crinone och hämtade ut den superdyra asken med 15 doser för över 500 kr...

Ni som provat det vet kanske att det är vaginalgel som ska föras upp. Man ska pressa på en behållare och gelen ska släppa högst upp och täcka slemhinnan. Bara det att det gör den inte! gelen komemr inte alls ut när man pressar på behålalren!! Så -helt verkningslöst! Får inte tag på nån gyn förrän måndag, men jag är så arg! Nog mkt pengar får man lägga ut på detta för att försöka få barn och sålurar de en och skriver ut verkningslös skit!

Skriv inga tips om hur man gör för jag har försökt allt. Det end aär att pressa ut gelen på fingret och föra upp det men det är inte alls samma sak!

Hur gör ni för att få prog-vaggisar utskrivna, vad kostar de (suck) och vad heter de???

• Svar på tråden Crinone funkar ju INTE! Fler??
  • m2rru

Man skall väl 2 om dagen, eller räcker det med ett för dig.

• Thisla

å vad snälla ni är *snyft*

Har absolut inga grav-symtom och allt känns precis som innan förra missfallet för ett år sedan, men kan ju inte ge upp helt och hållet ännu..

• m2rru

Du bor väl inte i närheten heller, annars hade det varit lätt fixat.

• Thisla

Crinone är ju bara 90 mg progesteron och det skulle jag ta en om dagen. Tycker det låter lite.. Men man litar ju på doktorn!?

• Thisla

men progesteron är ju inget farligt även om man överdoserar menar jag.

• Thisla

ingen brukar bo i närheten av mig för jag bor norr om polcirkeln.. inte en fertilitetsklinik så långt ögat når...

• m2rru

En progesteron har 400 mg progesteronum, så då borde ju en om dagen räcka för dig då

• Thisla

ja, då borde ju en om dagen räcka

• m2rru

Oj, då är du ännu högre upp än Rosen

• m2rru

Skall till affären idag. Kan ju fixa ett vadderat kuvert och skicka upp mina 5 till dig.

• m2rru

Men då får du ju inga förräns på måndag, klarar du dig till dess.

• Thisla

tack vad snällt! Messa mig privat om du vill ha ersättning för något, iaf frakten och kuvertet kanske?

ja, jag är 25 mil högre än Rosen för jag tror jag minns att hennes hemstad börjar på L?!
    Ja, kanske itne 25 mil rakt upp men uppåt-inåt

• Thisla

Det är ändå stängt på lilla kk under helgen så någon Prog innan måndag får jag inte i vilket fall som! Är ju inte ens säkert jag får läkartid på måndag utan kanske först framåt ons-tors, då detta inte bedöms som akut. Men för mig är det akut såklart

• BlåRosen

TS,, Ville skickar sina åxå,,,

Mitt råd är att du tar 3st suppar per dag fram till v8..Enligt Dr Beer i London bör man ta 3st om dan vid en graviditert som har HÖG mf-risk...

Alltså,, nu kommer du att få 70st suppar...

Å,, dom tar du 3ggr per dag till dom är slut..

• Thisla

åh BlåRosen hur ska man kunna tacka dig? Underbara människa stövla in i min oro och glädja mig så!

Min läkare sa att jag ska börja med att ta progesteron i 15 dagar sedan inget mer?? Låter lite, jag tar de jag får av er och sedan vill jag ha utskrivet så jag kan fortsätta ta fram till v 12. Det är väl först då som moderkakan tar över helt?

Ha en superhärlig dag!

• m2rru

Vi håller alla våra tummar att det skall gå bra nu

• pavi

Thisla:

De måste ha gjort om dem. De jag hade i december förra året hade inte några kulor i. De var bara luft som skulle pressa ut gelen.
    Typiskt att göra om något som fungerar.

Hoppas att det går bra för dig med de vanliga vaggisarna.
    Kram

• BlåRosen

Hoppas dom har kommit fram idag

Svar på tråden Crinone funkar ju INTE! Fler??