• Thisla

När ni blivit gravida igen efter mf *intimt*

Har ni vågat ha sex då?

Jag vågar inte eftersom jag inte klarar av det mentalt. Förra missfallet var det alltid efter sex som det kom blodblandade flytningar (jag trodde det var från slemhinnorna).
    Det sägs ju att den ligger så väl inbäddad, men jag vågar ändå inte.
    Har tänkt vänta iaf till efter v 12 om jag får gå så långt...

• Svar på tråden När ni blivit gravida igen efter mf *intimt*
  • Jenny

Oj, jag minns faktisk inte det, men jag tror inte jag var orolig. Däremot hade vi haft så himla mkt sex när vi försökte bli gravida på nytt efter mf att vi var lite trötta på det... (eller iaf jag )

Mamma till Alice 050510
  • Nalle Phu

Någon enstaka gång bara efter första missfallet när jag blev gravid en andra gång. Men det slutade ju i MA ändå så... jag är väl inget bra exempel.

• Jesse

Vi hade mys en gång under andra graviditeten, men det var väldigt stelt..

• lillvilda

jag har faktiskt inte vågat. känns kanske knäppt att vänta till vecka 12 men samtidigt så törs jag inte riskera nått.

• född78

Det finns de läkare som rekommenderar att man skall avstå från samlag tom vecka 12 om man har drabbats av upprepade missfall (3 eller fler). Jag har haft upprepade missfall och kommer vid nästa graviditet avvakta med samlag till vecka 13 och sen får jag se hur jag känner. Det är ju ganska meningslöst att ha samlag om man känner sig rädd och otrygg.
    Men detta gäller bara samlag, det finns ju andra sätt att ha sex på.
    //Född78

Svar på tråden När ni blivit gravida igen efter mf *intimt*