• Exilim

MVC eller?

Hej! Jag har en liten fråga som slog mig idag...jag har till slut lyckats bli gravid efter ett antal försök och har fått en ultraljudstid på Fertilitetskliniken i slutet av augusti pga semesterstängt. Men nu är frågan - ska jag anmäla mig på en MVC??? Eller kommer jag hela tiden vara "patient" på Fertilitetskliniken? Nån som vet hur det funkar??

• Svar på tråden MVC eller?
  • Loppeloppan

Hej!
    Stort grattis till graviditeten!

Ja, du ska kontakta mvc, det är där du gör alla kontroller (förutom UL) under hela graviditeten. Ring så fort som möjligt. för ibland kan det vara svårt att få komma till.

• LyNxQ

Oj, så tidigt ultraljud??
    Jo, ring till MVC, så får du en inskrivningstid.. (sen brukar det vara en evighet till ultraljudet, så man går där å undrar om det över huvud taget finns något där inne i magen.. Efter ultraljudet är det dags för första MCV-besöket, då tror jag man får ta lite blodprov och sånt..)

Grattis förresten!

• Morris2006

Ring och boka tid på en gång hos den MVC du vill gå till, nära ditt jobb eller där du bor vanligast.
    Vi var på UL 2 gånger på IVF-kliniken (v.6+8) innan vi hade tid hos MVC (v.10). Men sen dröjde det innan vi fick nästa tid (v.20) och det kändes lite oroligt eftersom man gått så ofta på IVF-kliniken, men är helt normalt.
    V.16 var vi på sjukhuset för FVP o då gör man också ett UL, v.19 gjorde vi sen det stora UL.
    Sen verkar det dröja igen till nästa MVC besök till v.26-27.

Håller tummarna att allt går bra för er.

• Exilim

Tackar så mycket för ALL bra information. Ska ringa omedelbums till MVC!!! Fortsatt trevlig sommar på Er!

Svar på tråden MVC eller?