• Ammi1970

SNÄLLA hjälp mig...

Hejsan... Har lite frågor ang äggdonation.

Jag och min sambo har nu blivit kallade till Huddinge. Vi ska då skrivas in och sen få prata med en kurator.
    Jag undrar då vad frågar kuratorn, vad är det dom vill veta m.m.

Sen undrar jag vad egentligen ?Testcykel? innebär, jag ska visst äta östrogentabletter och sen ta ultraljud efter 14 dagar. Vad är det som ska komma igång, mensen??? Jag har ätit progynon och provera i över ett år och inte fått min mens, har inte haft mens på över 10 år.

Jag hoppas nu med detta inlägg att det finns någon som gått genom allt detta och kan svara på mina frågor. Jag lägger ut det är på fl först och ser om jag får svar, om inget svar så ringer jag klart till Huddinge. Men jag har ju ringt dom så mycket och jag känner mig ?tjatig?.

Kanske någon kan berätta hur allt går till väga från start

Hoopas på svar, är nervös så jag håller på att krevera

Ha en skön sommar alla

• Svar på tråden SNÄLLA hjälp mig...
  • miss maple

Hej!

Kuratorn vill bilda sig en uppfattning om er och ert synsätt ang det här med äggdonation och om ni känner er redo.

Testcykel innebär just det här med att få en mens.
    Sen gör dom ul och kollar hur det ser ut.

Ni kommer även att få ta prover (hepatit, hiv bla)

Efter att fått veta vad kuratorn tyckte vilket KAN ske direkt (vi fick iaf veta direkt) och provsvar så är det bara att vänta.

Hoppas det här är till nån hjälp.
    Fråga gärna igen om det är nåt mer du undrar över.

• pimpom

Samtalet med kurator var inget otäckt, tyckte jag. det är precis som miss marple skriver, de ska skaffa sig en uppfattning om hur ni ser på det händer i och med en äggdonation. Det är ingenting att förbereda sig på utan ta det som det kommer. Vi pratde med kuratorn ca 1 timme. Ett par dagar senare fick vi skriftligt besked på att vi anses lämpliga som föräldrar och att processen forsätter.

Lycka till!

Svar på tråden SNÄLLA hjälp mig...