• Anonym (orolig)

Min man erkände igår att han har haft incest-fantasier om sin syster! :(

Igår när jag låg i sängen och pratade med min man om sexfantasier (av någon outgrundlig anledning) så drog jag till med frågan; vilken är den sjukaste fantasi du har haft? och min man som alltid är ärlig svarar; det här är lite pinsamt, men jag brukade fantisera om att ha sex med min syster (hans syster är två år yngre än honom). jag blev både lite upprörd och äcklad när jag hörde det, samtidigt som jag inser att det ju bara var fantasier. jag frågade hur gammal han var när han hade de fantasierna, och trodde då att han skulle svara "elva, tolv år", men nej, femton sexton var han...(han är 26 nu). hur ska jag tolka det här? jag är glad att min man är ärlig mot mig och vågar dela med sig något så pass privat som han skäms över idag, men är det här information som jag bör ta till mig. ett extremt exempel: kommer min man att ha större tendenser än andra att förgripa sig på våra barn sedan eftersom det också är incest? vi väntar vårt första barn i december...

jag vill inte tro så hemska saker om honom, men att få veta det där om honom igår vet jag inte vad jag ska tro...hur hade ni reagerat? en del av mig tänker att det bara är fantasier och att han var ju bara en överkåt tonåring då, men en annan del av mig tänker att nej usch vad sjukt, har han fler dolda sjuka fantasier, fantiserar han kanske fortfarande om sin syrra?

• Svar på tråden Min man erkände igår att han har haft incest-fantasier om sin syster! :(
  • Anonym (orolig)

tack för alla svar :) jag uppskattar verkligen hans ärlighet, och jag tror som ni att det inte är någon fara...han verkar ju som sagt ha distans till det hela och skäms över att han har haft fantasierna. vore ju skillnad om han fortfarande hade dem, vilket han inte har :)

• Lilanthe

Fast, så farligt vore det väl inte om han fortfarande hade dem. Det är ju bara fantasier, inte verklighet.

• Anonym

min första tanke är att jag blir skitäcklad. jag har blivit utsatt för incest och jag kan tyvärr inte ha samma distans till det som ni verkar ha. jag skulle bli jätteäcklad om min sambo tände på något så sjukt, som tur är har han bara en bror, men jag vet inte jag kanske blivit skadad av mina egna erfarenheter som gör att bara tanken ger mig ångest och äcklar mig.

• Anonym

Om jag mot all förmodan skulle fantisera om något sådant skulle jag bli för äcklad för att våga erkänna det eller säga det högt, iom att man kan prata om det utan att skämmas känns som man tycker det är ganska ok att tänka så!

• Lilanthe

Men han har ju inte haft sex med sin syster, han har fantiserat om det. Fantasi och verklighet är inte samma sak.

• Sunshine78

Vad förvånad jag blir över att så många tycker det är normalt.Jag tycker det låter sjukt och förstår om du bliev äcklad :-0

Sitt eget syskon,nej usch där går gränsen!

• Konvaljen

Kära nån, det är ju en fantasi. Fantasier är ju tillfällen då vi kan leva ut allt det vi inte får och till 99% inte vill göra heller.

Forskning har visat att en av kvinnors absolut vanligaste fantasier är at bli våldtagen, tror ni någon vill det i verkligheten?

Blir ju jäkligt inskränkt om vi ska tvingas fantisera om missionären under täcket

TS, var glad att du har en man som litar på dig så mycket att han vågar berätta sådant här. Vårda den relationen och tala om för honom att du är tacksam över förtroendet

• Lovan

Hur mycket hormoner hade man inte själv i den åldern? Dessa små jäklar (hormonerna alltså) gör att man tänker många konstiga tankar som man i vuxen ålder aldrig förstår sig på. Så du behöver inte vara orolig - han var en tonårskille med alldeles för mycket hormoner i kroppen!
    *kramar om*

• Meddelande borttaget
  • LillaLinan

du behöver inte vara orolig!

• Anonym (hmmm)

Det är faktiskt vanligt att unga män (pojkar) har sånna fantasier om familjemedlemar (till o med sina mammor) Det betyder inte att han skulle göra det nu.

• sugaboo

fantasi är ju fantasi och kan vara väldigt sne vridna.Är man känslig och inte kan tänkas¨tåla det man får höra så ska man inte fråga...

• Anonym

jag tror att de beror på hur han tar sina fantasier? alltså gillade han tanken på att ha sex med syrran eller blev han själv äcklad? för fantasin har ju inga gränser och ibland fins ju bara tankar där som man inget hellre vill än att dom ska försvinna och man blir äcklad av sitt sjuka tänk. De har hänt mej flera gånger att jag fantiserat om nåt vidrigt så jag har hållt på att kräkas..

• Amadeus2

Det är väl bara fantasier inte så farligt själv har jag haft fantasier både med min lillasyster och min kusin.
    Hade på den tiden 9-10års åldern när man började tänka på sex. Man hade ju inte så mycket att jämföra med, men att ha sex med någon inom familjen eller släkten finns inte på kartan. Att han skulle få några äckligt tankar om erat kommande barn tror jag inte han skulle få.

• Anonym (K)
    Amadeus2 skrev 2025-06-28 15:25:23 följande:

Det är väl bara fantasier inte så farligt själv har jag haft fantasier både med min lillasyster och min kusin.
    Hade på den tiden 9-10års åldern när man började tänka på sex. Man hade ju inte så mycket att jämföra med, men att ha sex med någon inom familjen eller släkten finns inte på kartan. Att han skulle få några äckligt tankar om erat kommande barn tror jag inte han skulle få.

Tror du frågan är aktuell för ts nu närmare 20 år senare?
  • Anonym (Sjukt)

Läbbigt och knappast nåt normalt i den åldern. Hade dumpat.

Svar på tråden Min man erkände igår att han har haft incest-fantasier om sin syster! :(