• Lenna7

blir så less ibland !!!!

Är så trött på min man just nu.Är bonusmamma till hans 10-åring varannan vecka, (som är en härlig kille) och så har vi ett gem barn på 6 mån.Ställer upp på alla sätt när bonusb kommer och annars också,men när jag ställer krav på beteende, aktivitetsnivå osv så blir min man rent ut sagt sur !!!! Det ska vara bara roligt när han kommer och jag upplever att han behandlas som gäst inte familjemedlem.När bonusbarnet kommer ska livet stanna upp lite. Jag och den lilla ska kliva åt sidan så min man får ägna mesta tiden åt honom, medan jag drar lasset med den lilla och allt vardagsbestyr i övrigt.Var finns "vi-känslan" hos dessa män ? Är det dåligt samvete, konflikträdsla som styr ? Hur funkar det för er andra ?

• Svar på tråden blir så less ibland !!!!
  • QiTaS

Kan va så att din man vill vara bättre å "för mer" än bonusbarnets mamma (kanske kan kalla det för tävling). Eller vad har dom för kontakt?

• Tezz72

Det låter helt sjukt i mina öron! Skulle min sambo göra likandant, då skulle jag ta våran gemensamma son och flytta ut den veckan hans barn skule vara hos oss. Men nu behöver jag inte det, han ger ju såklart sina barn lite mer uppmärksamhet, men inte så att jag och lillgrabben kommer i skymundan!

Det låter som han tävlar mot sonens mamma! Kan det vara så?

• Lenna7

Kan nog säkert vara så att det är lite tävling dom emellan. Upplever att dom har en normal och bra kommunikation vad gäller honom, men på båda sidor uppfattar jag det som att man ska överglänsa varandra på ett sätt som blir fel.Tror att min man är väldigt rädd att han inte ska vilja vara hos oss om han inte stryks medhårs.Tror också att han känner väldigt väl att jag börjar ledsna på hans brist på balansförmåga.Detta är ju en disskussion som regelbundet kommer upp sedan vårt gemensamma barn kom.

• lena ekman

Du måste ifrågasätta hans handlande. Både för din, ert barn och framför allt hans barns skull. Jag är övertygad att hans barn känner att det blir en konstlad tillvaro hos er även om han blir bortskämd och särbehandlad. Mycket viktigare ayy livet har sin stilla gång och han har era normala rutiner när han kommer. Att allt är som vanligt. Samma när det gäller barnen emellan, de är ju syskon och ska ju behandlas lika för att känna sig som syskon. Att särbehandla det barn som inte bor permanent i hemmet gör bara att det barnet känner sig utanför.

• Lenna7

Jag håller verkligen med att bonusbarnet ska behandlas på samma sätt som biobarnet. Min inställning är att om man får vara med, gäller allt från semestrar, firanden, hjälpa till hemma osv så får man ju en klar roll i familjen."Vardagen flyter på och bonusbarnet "flyter med" som för alla andra familemedlemmar. Vi har pratat mycket och jag tror faktiskt att det börjar bli en liten förändring åt rätt håll.

• thes

hej jag skrev ett långt inlägg om ngt liknande men då gällande regler jag har ett bonusbarn en kille på åtta år sedan har vi en gemensam tjej på ett år och vi har min sambos son varannan vecka och det är samma här, stoj och kuligt hela veckan medans sonen är här, man ska inte ta ngn konflikt och sonen ska få göra det som han tycker är skoj. hela situationen blir ohållbar, försökt att prata med min sambo men han tycker att jag har agg mot hans son och är avundsjuk. det är bara det att det är jag som tar ansvar över hans sons skola (skjuts, läxor packandet av väska samt läsandet av hembrev) det är jag som lagar mat städar och tvättar hans sons kläder

• Miss Q

Så har min bonus det hos sin mamma (inte här, skulle ALDRIG funka).
    Där är det god mat, roligheter hela tiden osv.
    Nu är han så stor att det verkligen är ett problem. Han fattar ju att där är det fest och här vardag. Numera har han sk "ont i magen" när han ska hit...hm, undrar varför.
    Det är synd bara, för lika lite som vi tänker släppa allt vi har, tror på och anser när han kommer hit så gör ju hans mamma inte heller det.
    Tycker bara att det är fel att fö ett barn på godis, pizza, tvspel och roliga resor.
    *arg!*

Svar på tråden blir så less ibland !!!!