Sexuellt OCD?
Hej alla normala
Diagnosticerades för cirka 3 år sedan med social fobi med alla de tvångstankar som hör till. Lärde mig genom KBT att övervinna de hemska tankarna och leva normalt. Nu är de tillbaka, men nu har de riktat in sig på en del av mig som jag är särskilt ledsen för. Jag vaknade i fredags och tänkte "Jag är pedofil." Och hela dagen gick åt att förneka detta (jag VET att jag inte är någon pedofil, har aldrig haft någon sexuell tanke om barn innan och vet innerst inne att jag inte har det nu heller) vilket bara närde ångesten, såklart. jag kan ju örklara vad som händer i mig när det sker.
1. Tanken blossar upp, "Du är pedofil, en äcklig, vidrig människa." Samtidigt känner jag "något" som jag ögonblickligen tolkar som sexuell attraktion (men som inte är det!). Får också en bild i huvudet om de här grejerna som tvingar sig på. Jag får hemsk ångest och blir så illamående at jag inte vet vart jag ska ta vägen.
2. När jag ska bestrida dessa tankar med att "Jag vet att jag inte är någon pedofil. Håll käften nu!" så ploppar det upp ett "Men om du inte var pedofil, skulle du väl inte tänka så? Ingen normal människa tänker så." Detta resulterar i ännu mer ångest och illamående.
Jag är rädd för att gå ut och se barnen för då ploppar de här hemska tankarna upp. De gör mig gråtfärdig. Jag har alltid älskat barn på ett sunt och bra sätt, när jag arbetade på förskolan hade jag aldrig några sådana här tankar, men de här tankarna gör mig så j-vla rädd. Är så rädd att det inte är något tvångsbeteende utan att jag verkligen är pedofil! Det är en av mina största rädslor, den största om jag får säga det själv. Jag vet att jag aldrig skulle vilja göra något, men den här lilla rösten som anklagar mig för detta lyssnar liksom inte. Jag vill kunna umgås med barn utan att känna dessa konstiga skam, skuld och ångestkänslor.
Är det någon som känner igen sig i min berättelse? Någon som fått hjälp att bli av med dessa knäppa tankar? De håller på att ta över mitt liv.