• Håpas

    Mamma över 45

    Hej! För 10 månader sedan blev jag gravid på första försöket. Fick sorgligt nog en missed abortion i vecka 11. Jag har sedan inte lyckats bli gravid igen. Testar med ägglossningsstickor varje månad, och myser med min kille samma dag som testet visar på LH-stegring. Men inget händer, mensen kommer alltid punktligt varje månad. Är det bara att ge upp? Är 45 år, och hemska tanke var det bara en otrolig tur att jag råkade bli gravid senast. Finns det någon med liknande erfarenhet? Mvh Håpas (=Hoppas...)

  • Svar på tråden Mamma över 45
  • Mimmi40

    Med tanke på att du är 45 år så kan det nog vara så att du ej har fertila ägg längre även om du fortfarande har ägglossning.

    Gå till gyn. och be att få göra ett FSH värde test.
    Ett test som påvisar om dina ägg är bra.

    Men chansen att få ett barn efter 40 är hos många väldigt liten,
    även om det finns undantag..

    Mimmi 43 som försökt i 2 år......

  • Kaiza03

    Jag blev gravid när jag var 40 men fick missfall.
    Är nu 45 och gravid igen (ej planerat) så det finns nog chans för dig också.

  • Tomteland

    Tjejkompis tycker det är rätt trist att ligga med någon, med några få undantag i livet, hon hittade en hon kunde säga att hon tyckte om att ligga med och så blev det en jättehärlig liten kille.

    Eftersom jag vet så mycket om henne så stöder jag gissningen om att den innersta viljan har betydelse för hur det går att alstra nya människor.

    De låg för nöjes skull :)


Svar på tråden Mamma över 45