Vi med prolaktionom fortsättning..???
Hej Tjejer, jag kan inte skriva mer på vår tråd, vet ni vad som hänt? Måste vi skapa en ny igen??Vår tråd är ju inte så lång ännu tycker jag...
Hej Tjejer, jag kan inte skriva mer på vår tråd, vet ni vad som hänt? Måste vi skapa en ny igen??Vår tråd är ju inte så lång ännu tycker jag...
Zagolik!!! Vad säger du!!!!????
KUL
Tuta och kör nu.
Vilka stickor har du?
Om det är den "billiga" varianten, so jag har haft så kanman få det ena strecket svagt i 1-2 dagar, och det sägs att man får ÄL 12-48 timmar efter strecken är lika starka...
Har du testat tidigare? Hur var det då?
Helt klart har du ju äl när som nu framöver.. Och ja, ägglossning kommer innan mens.
TJOHEJJ
PS hur får du fet stil?
Jag testade första gången med äglossning idag. Igår gjorde jag ett gravtest. Bara för skojskull det med,men det var negativt. Jag hade mest tur nu att det var så här. Det är från mammaplan.se så det är som billiga tester:s äglossningsstickor.
ja,då kan det vara lite svagare i mogon med då kanske....
Då hade jag rätt. Äglossningen måste ju komma nu innan jag får min mens. Så det var det läkaren menade. Jag skulle skydda mig om jag inte vill bli gravid. För jag kan ju bli gravid innan mensen kommer tebax sa han. han menade väl då imed andra ord att jag får ju äglossning innan mensen....det är det som kan göra att jag kan bli gravid. Yeh,nu alltså.
Ja men då är det bara att köra på. Ha,ha...jag är alldeles exstas nu. Skulle gått ut och handlat men var tvungen att gåp duscha så jag är fräsch nu när sambon kommer hem för mys är det som står högst på listan,kan jag lova. Ha,ha,ha....
Gud vad håller jag på med. Eller vad fasiken,man lever bara en gång. Jag är så glad....tralalalalalalalalalaaaallllaaa
JAG HAR PLUS TJÄNSTEN. JAG HAR PLUS TJÄNSTEN HÄR PÅ FAMILJELIV
Kan då lägga in glada kubbar,ändra till fet stil,kursiv stil eller dra understeck eller linje rakt igenom en mening.....sätta in specialtecken.....mm
Zagolik: GUD VA KUL!!!Du ser allt kommer att ordna sig, jösses, man blir alldeles pirrig! Nu ska jag verkligen hålla tummarna för er! Se nu till och mys rejält ikväll, och kanske lite imorgon, och i övermorgon, och dagen efter det...HI,HI,HI
Tänkte på det här med medicineringen, du sa att du tar en halv tab per dag och du har ändå en tumör, jag tar en tab per dag och har ingen tumör. Vet du vad det är som bestämmer själva dosen?
Jag har börjat att testa med ägglosningssticka idag inget utslag idag, ska kolla ett par dagar framåt nu...SPÄNNANDE.
Kram på dig.
Therese....
Jag har inte heller någon tumör men tar 1 tablett som nu skall ökas till 1,5 tablett.
Kan det vara värdet i sig som bestämmer? Man kanaske kan ha högre värde fast man inte har tumör än en med en tumär?
Kommer ni ihåg erat värde?
Kram
Zagolik???
Hur har det gått? Testat mer?
Hoppas ni mös till det..
KRama
Hej på er! Coolt zagolik hoppas ni hade det mysigt igår
Jag ska ju byta min medicin mot pravidel coh ska då äta 1(2 tablett 3 ggr per dag ohc jag har ingen synlig tumör.
Var det inte ngn som sa att det var lättare att bli gravid med pravidel? Kanske inger lite extra hopp till er alla.
Ha nu en trevlig helg i höstrusket och mys på i massor.
KRAMAR
Nokkan förstår inte riktigt hur mycket du skall äta 1-2 3 gr om dagen?
Alltså totalt hur många per dag??
Kram
Zagolik: Stort, grattis!!! Ett jättekliv i rätt riktning. Tråkigt att du hade en tumör, du får fokusera på det som är bra istället (viktnedgång, färre finnar och ÄGGLOSSNING)! Skönt med en läkare som tar det på allvar och verkar engagera sig!
Jen76: Jag tycker oxå att det är himmla märkligt att vi får olika besked om hur mycket medicin vi ska äta per dag! Det borde ju finnas riktvärden! Beroende på hur mycket prolaktin man har i kroppen, och uppföljning efter så här många veckor. Nu vekar det mer bero på hur engagerad läkare eller hur påstridig man själv är!! Det är tur att denna tråd finns så att man lär sig mer för varje dag!
Jag ska verkligen fråga min nya läkare på måndag hur allt hänger ihop!
Therese79: Testat något idag?
Själv går jag och hoppas på inte mens, dag 31 idag, vet inte ens om jag hade ägglossninig denna månad då jag testade dag 13 och 17 och inte ett streck (dagarna där emellan var jag bortrest och ville inte släpa ägglossningsstickor i tullen)!! Känns lite tråkigt då de tre tidigare månaderna haft jag haft ägglosning dag 14 och en cykel på 28-29 dagar. Vill inte få ett bakslag nu när det känns som allt börjar falla på plats. Lite pirrigt att gå på läkarbesök på måndag. Nu är det inge mys i helgen eftersom min kära sambo ska lämna prov på måndag
Ha en trevlig helg!
Kramar
Jen!
Jag skrev lite fel. Jag ska äta 1/2 (en halv tablett) 3 gånger per dag.
Vet inte om det är mkt eller inte. Äter ju bara 1/2 tablett dostinex i veckan just nu. Stor skillnad på medicinen verkar det vara.
Mojnse, hoppas mensen INTE kommer.
Jag tror jag snart börjar närma mig min sista ägglossning innan IVF sätter igång på allvar..så jag ska snart börja testa här igen, har några stickor kvar.
trevlig helg på er!!
Hej på er kära vänner!!
Jen jag hade då 76 i progesteron vilket inte säger mig så mycket vill ha lite hjälp här förklara för mig hur det ska ligga om man har ägglossning eller ej!!!
mitt prolaktin ligger stabilt på 5.6,gången innan låg det ju på 5,5 och innan dess på 4,8. Skönt!!! kommer min läkare att sätta ut min medicin eftersom det ligger så bra och har gjort det bra länge nu!!
Ja nu är det bara att vänta på mensen så det snart blir ägglossning så man får köra på ÄNTLIGEN!!!
Har ju väntat på dettta så länge och nu är vi där jipppi!!!!=)
Hoppas att ni har det bra i regnet kram J
Hallå tjejer!
TESTADE POSETIVT PÅ ÄGGLOSNINGSSTICKAN!!!!! Ska på tjejfest nu men får mysa till det när jag kommer hem!
Visst är det konstigt att vi har olika doser. Jag tror att varför just jag har en halv tablett är för att jag precis börjat min behandling och min läkare var mycket noga med att just påpeka att vi ska ta det försiktigt i början. Man svarar ju olika på medicinen med tanke på vad man har för problem. Man kan ju ha tumör eller inte,man kan ju ha höga värden eller bara en aning höga ect. Jag har ju då tumör och höööööööga värden och utebliven mens och hade innan medicinering vätska från brösten. Min läkare sa att jag var ett solklart fall. Därför trodde han medicinen skulle svara bra på mig. Men att jag fick en halv tablett nu tills jag ska gå ta nya prover för att se vad som hänt förstår jag. Men,däremot förstår jag inte varför ni andra får så olika.....kan det ha att göra med att läkaren tänker olika? Borde inte alla ha samma förklaring? Vi får ta reda på det så vi är trygga....
Hey,girls! Jag ska till ögonmottagningen i slutet av denna månaden. Så får kollat det med.
Myset blev av häromdan och i går och ska försöka mig på han här hemma ikväll med:)
Stickan visade samma i går som den gjorde i Torsdags och idag inget. Men kör på ändå.
Therese: GRATTIS! Klör du med på ohc så håller vi andra tummarna för dig. Vi kanske plussar samtidigt...chansen är väll inte så stor men vad kul det hade varit....vi kan ju hoppas:) Ha det så mysigt.....kramar:))))
mojsne: ´Ja,en tumör är hemskt men jag känner att jag måste hålla mig uppe och inte sjunka. Jag vet nu att med medicinen så kommer det ordna sig....Japp,min läkare ja,han är sååååååå bra. Jag är så glad för att jag fick han. Hoppas du inte får din mens.
Nokkan: Ja,det stämmer att med pravidel ökanr man fertiliteten. min doktor sa att jag sskulle veta det när jag började. Den gör ju så att kroppen fungerar igen.
Då ska du med äta det...hoppas du får ägglosn. nu innan ni ska börja på och att det tar sig innan så ni slipper,men tur ändå som jag skrivit innan,ni har det att falla på om det inte fungerar naturligt.
Jag vet faktiskt inte vad jag har för värden. ska fråga nästa gång jag träffar min läkare,eller pratar med sköterskan på mottagningen. KAN DÅ JÄMFÖRA med er andra.
Nu är jag jätte trött. ska sova,snart dags att gå upp igen,jobbr tidigt i morgon.
MÅNGA KRAMAR
jag tog alla hormonprover i maj, allt såg bra ut även prolaktinet, i juli gjorde vi insemination, grav testet visade neg, vi tog ett till för säkerhets skull, det var oxå neg. annat kom emellan vi kom inte iväg på fler insem i danmark, mina bröst började växa, och växte och växte, vi tog ett till grav test eftersom vi ändå hade ett hemma, oxå neg. Inte konstigt tyckte vi, mensen kom ju, men vi var överaskade hur brösten växte.jag kunde inte gå utan bh, för de blev så tunga.
För en och en halv månad sedan började jag omfördela min kropp, jag idrottare som aldrig går upp hur mycket jag än försöker började lägga på mig än mer, mage och rumpa började växa.
För en månad sedan kom även illamåendet, ständig hunger och trötthet och ingen mens så förra måndagen så tog vi prover på allt man kan tänka sig. Gravtest (urin) som visar negativt, allt visar negativt utom det förhöjda prolaktinvärdet.
Nu väger jag fem kilo mer än vad jag "alltid" har vägt, uppgången på fem veckor, så det är till att skaffa nya kläder och väntan 2-3 mån på magnetröntgen.