• pr73

nyfiken...

Hej!

Har fått tid på utredning om ett par månader till en privatklinik på grund av barlöshet i över 2 år.
    Jag undrar lite vad som sker på det första besöket? Gör de till exempel redan då spolning av äggledare eller kommer man mest och prata första gången? Det är ju naturligtvis olika men det skulle vara roligt och höra era erfarenheter från allra första mötet och vad som hände. Jag är väldigt förväntansfull och hoppas självklart att de ska kunna hjälpa oss!!!
    Tack!

• Svar på tråden nyfiken...
  • Betty2

Spolning av äggledare brukar göras vid en speciell tid i menscykeln (innan ÄL, så att man inte kan vara gravid) så det är inget man brukar göra vid första besöket. Även vissa blodprover tas på särskilda dagar i menscykeln, så vad du får göra på första besöket beror nog på var du befinner dig i menscykeln. Om jag minns rätt pratade vi bara första gången + att gynekologen gjorde en vanlig undersökning (troligen även vaginalt ultraljud) för att se att allt såg normalt ut. (Det var 4 år sedan nu så jag kommer tyvärr inte ihåg exakt. Men det finns många här som har gjort utredning mer nyligen och förhoppningsvis får du svar från någon av dem. )

Svar på tråden nyfiken...