• seafree

Jag behöver solskenshistorier!

Jag behöver höra om alla er som har försökt länge som lyckats!
    Min sambo och jag har försökt nu i 4år och 5mån utan att lyckats, jag påbörjar snart kur nr6 med Pergotime.... Känns helt totalt hopplöst så snälla överös mig med era mest positiva solskenshistorier!

• Svar på tråden Jag behöver solskenshistorier!
  • seafree

Tack!
    Jag blir sååå glad av tvättäkta bevis på att det går!
    Mer sånt!

• pruppa

vi blev gravida efter 3½ år o första pergo kuren med nr 1.
    vi hade fått sagt till oss att vi inte skulle kunna få barn naturligt o stod i ivf kö,
    6 månaders väntan kvar (kö tiden va 10 månader) när vi fick ett plus p stickan!

o i o med att han tog sån tid på sig satte vi i gång när han va 6 månader med syskonförsöken, det tog oss 14 månader varav 8 med äl, 4 enkla pergokurer som inte hjälpte... tog en pausmånad för att så fort mensen kom börja med dubbelkur pergo.
    köpte hem pergon o bisolvon (det ska ju kunna hjälpa till) men ingen mens kom!!!
    går idag in i v8 o hoppas för min gud att den lill* ska få stanna hos oss!!!

lycka till alla kämpar!!!

• seafree

Grattis Pruppa!

Jag kan ännu en gång konstatera att det inte blir något plus denna månaden heller
    Jag får börja med kur 6 Pergotime då.... men nu är väntetiden för IVF snart över, september eller oktober är vår månad!
    Jag känner mig mer motiverad för nya friska tag i bebis verkstan efter era underbara berättelser!

Jag vill höra mera!

• Kwela
    Jag vill oxå höra mer och grattis till alla er mammor där ute!!!
    Vill bli mamma... snart!
  • Linnéa31

Efter regn kommer solsken - vi försökte i 4 år (inklusive 2 inseminationer och 3 ICSI-behandlingar) innan vår älskade dotter föddes för ett år sedan. Nu är jag gravid igen i v 32 - spontant denna gång! Det blir tätt mellan dem (ca 15 månader) men det gör förstås inget alls - kan nästan inte fatta att jag blev gravid igen fast det sparkar som sjutton i magen.

Lycka till, kramar Linnéa

• Idis 76

Linnéa:
    Grattis till att ha blivit spontant gravid, det måste kännas underbart! Lycka till!

Någon gång måste min envishet segra!
  • Långbenopluto

Vi har försökt i 7 år och har nu äntligen lilla Isak hos oss, han föddes dock i gravvecka 30 pga havandeskapsförgiftning.

Min historia kan du läsa i min presentation!

Ge aldrig upp hoppet om en baby!!

Kram och lycka till!!

• elefanthonan

Jag har tydligen ägglossning mycket sällan,vi försökte 6 månader innan vi sökte för det,fick pergotime utskrivet,men hann inte börja äta dom förrän jag var gravid.
    Nu väntar jag tvillingar,är i v.24.

• hibisqs

Hej utövar ansiktszonterapi som en utmärkt behandling mot barnlöshet kanske något för er

• Juoli

I 4 år förskte vi bli gravida och efter vårt 3:e ivf försök blev vi gravida med tvillingar. Mina tjejer är nu ca 1 år gamla och det är full fart här hemma, så jag hoppas att det löser sig för er också.

• Peki

Själv blir jag inte speciellt hjälpt av solskenshistorier. De är ju någon annans och inte mina.

För dig som gillar dem har jag något smaskigt at bjuda på i alla fall

Min syster blev spontant gravid när hon var 43, efter 13! år av sekundär barnlöshet.

• Liten blir stor

Jag försökte inte bli gravid men försökte heller inte förhindra det men hade aktivt sex (alltså sex minst 1 gång om dagen) i 5 år..var inne på 6:e året när det blev ett plus. Trodde inte att jag kunde bli gravid och tänkte mycket på de....men så tog de sig...de trodde jag aldrig. Så än finns det hopp.

• sassa26

Hej jag och min sambo försökte i 4 år att få barn men det fungerade inte. Så vi har gjort en IVF behandling och som tur var så fungerade. Så u är jah mamma till en liten son på sex veckor. Så kämpa vidare!!

Svar på tråden Jag behöver solskenshistorier!