Inga spermier
Jag och min man fick beskedet att det saknades spemier i hans utlösning,vi blev helt knäckta men de sade att vi fortfarande hade en liten chans genom biopsi och jag undrar om det är någon annan som varit med om detta?
Jag och min man fick beskedet att det saknades spemier i hans utlösning,vi blev helt knäckta men de sade att vi fortfarande hade en liten chans genom biopsi och jag undrar om det är någon annan som varit med om detta?
Hej! Jag har inte varit med om biopsi (vet inte ens vad det är). Men min sambo saknade utlösning, vi fick då göra PESA. Då plockar man ut spermier ur testikeln, kollar samtidigt vätskan i labbet om det är några spermier i.
Kan det inte finnas någon möjlighet att man gör även på detta sätt på din sambo. Det kanske finns chans att om man tar ifrån testikeln att det finns några simmare.
Hoppas på lycka för er! kram
Tack för ditt svar:) Biobsi är att man går in i testiklarna och ser efter om det finns några gubbar därinne fast det inte kommer ut något i utlösningen. Tack!
hoppas....
Angel, Biobsi låter ju som PESA då som vi gjorde. Då gick de också in med en nål i testiklarna och letade spermier.
Men det är säkert någon skillnad av nåt slag...
Hoppas att det kommer att gå bra för er!
Kram
Min sambo har gjort biopsi samt TESE. De lyckades hitta spermier. Vi gjorde ICSI innan sommaren men blev tyvärr inte gravid den gången. Vi kommer att göra ett nytt försök i vinter.
Lycka till!
Kram
Tack för ditt svar! Varför väntar man så långt mellan gångerna? vad är ett TESE? Tack för hjälpen och lycka till med nästa försök. Tänk positivt, det kommer att lyckas skall du se:)
TESE (testikulär spermieextraktion): Testikeln frilägges kirurgiskt och testikelbiopsier (vävnadsbitar) tages för analys beträffande spermieförekomst. En till tre biopsier tas från var sida. Vävnadshyllena sys ihop med fin suturtråd.
Det måste gå 6 mån mellan ingreppen för att såret ska läka sig ordentligt.
Hör av dig om du vill ha svar på fler frågor.
Tack, men fryser de inte ner spermierna vid första ingreppet? måste de göra nya ingrepp varje gång man skall försöka med befrukning? Tack för hjälpen?