• Joppan1

"Läcker" sperma efter sex

Hej!
    Är det någon på sidan som har haft liknande "problem" som jag... Att det känns som om hela satsen sperma inte vill stanna kvar i slidan efter sex??? Det har hänt några gånger och såklart mest märkbart vid ägglossning (eftersom jag förmodligen är mest uppmärksam då)...

Tacksam för svar!

• Svar på tråden "Läcker" sperma efter sex
  • AnnaGBG

Det händer alla. Vart skulle det annars ta vägen, liksom Det behövs ju bara en endaste för en befruktning.

• Kajan

Ja, det händer alla hela tiden. Direkt eller efter ett tag. Jag önskar också att alla kunde simma in för säkerhets skull, men så funkar det inte.

• Lundby87

Det e ju bara vätskan som rinner ut simmarna sommar ju snabbt in i livmodern

• ommseif

du får ligga kvar en stund... lägga en kudde under rumpan så att de får lite "hjälp på traven"
    och så rinner inte allt ut påengång

• elinmaja

Hej!

Så där har det nog varit för mig alltid mer eller mindre, att det känns som allt rinner ur när jag reser mig ur sängen. Men jag tror inte att det påverkar ifall spermierna kommer fram eller ej, då jag blivit gravid ändå.

Ser att du skriver i planerar barnforum och jag hoppas att det tar sig snart.

/elinmaja

• Hannah76

Det rinner alltid ut mer eller mindre, beroende på satsens storlek - o har ingen betydelse för graviditet.

• Lola Jämtland

Man kan ju bli gravid om man står upp......

• Fille04

Händer mig oxå vid samlag. Brukar ligga upp med rumpan sen stund så att de får hjälp på traven.

♥Älskar dig Fille mannen♥
  • highfive

Det hjälper inte att ligga ner. Såg en infofilm om det så jag har ju inte källan Kom ihåg att själva "kladdet" är sädesvätskan! Aatt den rinner ut betyder inte att spermierna rinner ut. Även fast hemskt många gör det förståss.

Jag går ALLTID på toa direkt efter sex. Så när jag blev gravid gjorde jag det med. Jag sätter mig på toa och torkar bort det värsta också dessutom

Och även fast jag ligger kvar så rinner det ut.

• jeannette

några miljoner ~~o ~~O ~~0 glider in i en liten dropp typ

o några mijloner glider ut

så man kan bli endå gravid hur man än ställer sig efter 6

• ellet

Hejsan, det är så smart uträknat att när killens första "sats" sprutas ut ur hans *hmhm* så träffar detta vår livmodertapp och på så sätt "slungas" de första miljonerna spermierna fast i vårt sekret på tappen (är alla med så här långt)! Så det som "rinner ut" är vätskan som spermierna har "slungats" ut med, de spermierna som är friska har redan börjat sin simtur i samma veva som allt annat rinner ut!

Som "lola jämtland" sa så kan man ju bli gravid uppochner, ståendes upp eller liggandes ner.... det spelar ingen som helst roll och man kan inte hjälpa till på traven genom kudden under runpan, de som simmar in tar sig dit ändå, även om du står upp!!

Oj, vad jag svamlar på... ni förstår säkert

Lycka till!

• Attityde

Känner igen detta! Jolines pappa sa att jag aldrig gav hans "grabbar" en chans jag spolade ju bort dem med duschen direkt... detta sa han den natten joline blev till, så det spelar ingen roll vad man gör, e det meningen så e det!

Svar på tråden "Läcker" sperma efter sex